Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 25 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

1014 berichten
Easy Rider 8)

Vind 'm er best netjes uitzien trouwens als je wat aan die wonderlijke stuurpositie doet en de stuurfoams vervangt. Toch lijkt de vraagprijs wel wat ambitieus.
Met 15" stuurpen :-)
bdr schreef:
ma 07 mar, 2022 17:44
Met 15" stuurpen :-)
Misschien ziet het er mooier uit als je gewoon drie van deze boven elkaar monteert :P

Afbeelding
Jurr schreef:
za 26 feb, 2022 18:38
Deze Koga is niet volgens de fabrieks specificaties, maar vind ik wel een leuke:

https://link.marktplaats.nl/m1814236442

En het verhaal erachter:

https://www.vakantiefietser.nl/fietsner ... aveller-s/
Maar dit is bouwen om het bouwen! Daar zijn hele volksstammen verzot op, inclusief mijzelf.
Zo’n bike-nerd verhaal is leuk, maar daar koop je natuurlijk niets voor. Wél een vette fiets geworden.
Jurr schreef:
ma 07 mar, 2022 15:38
Toch lijkt de vraagprijs wel wat ambitieus.
Mij ook. Ik heb vijf jaar later (!) dan het bouwjaar van deze fiets onderzocht wat een nieuwe Santos van mijn keuze zou kosten en dat was precies hetzelfde bedrag als wat er nu voor gevraagd wordt. Oké, mijn keuzes waren iets meer basic maar toch.
Fedor schreef:
ma 07 mar, 2022 18:49
bdr schreef:
ma 07 mar, 2022 17:44
Met 15" stuurpen :-)
Misschien ziet het er mooier uit als je gewoon drie van deze boven elkaar monteert :P
Volgens mij is er toch iets mis met jullie noorderlingen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-heren-herenfietsen/m1799876640-randonneur-racefiets]

$_86-2.JPG
:lol: :lol:
zal ie vroeger een puch hebben gehad?
puch.jpg
puch.jpg (7.82 KiB) 1227 keer bekeken
bdr schreef:
di 08 mar, 2022 21:59
Fedor schreef:
ma 07 mar, 2022 18:49
bdr schreef:
ma 07 mar, 2022 17:44
Met 15" stuurpen :-)
Misschien ziet het er mooier uit als je gewoon drie van deze boven elkaar monteert :P
Volgens mij is er toch iets mis met jullie noorderlingen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-heren-herenfietsen/m1799876640-randonneur-racefiets]


$_86-2.JPG
Uit de advertentie:
"Framehoogte plm 56 cm"

Maar vergeten te vermelden: 'stuurmaat plm 156 cm'
Een VSF T-100 in Groningen waar zo laag op geboden wordt dat ik hem bijna zou kopen voor eventueel bezoek, of om iemand cadeau te doen. Ze zijn nu bij 60 euro. Het is mij te ver.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... snellingen
De biedingen die je ziet staan zeggen niet zoveel. Men kan een veel hoger bod per privébericht hebben gedaan.
Ik weet dat er net zoveel leugens als euro's geboden worden op mp.
Ik heb wel eens iets verkocht waarop men maar bleef bieden; maar niemand die bereid was om ook echt op te komen dagen.
Of de fiets is al weg: à la Funda.
Maar toch zijn het ook vaak gewone echte mensen waar je mee kunt praten, een deal sluiten en beiden tevreden zijn. Het meeste kans heb je als je iemand kunt bellen; met de telefoon; heel old skool direct horen wie je aan de lijn hebt.
Het is tegenwoordig niet verstandig om je telefoonnummer te vermelden op marktplaats. Er zijn teveel oplichters aanwezig die misbruik maken van deze telefoonnummers
Internet is best lang leuk geweest. Het lijkt om die manier eindig te worden. :twisted: :evil:
M276 schreef:
di 15 mar, 2022 16:48
Het is tegenwoordig niet verstandig om je telefoonnummer te vermelden op marktplaats. Er zijn teveel oplichters aanwezig die misbruik maken van deze telefoonnummers
Dat heb ik een half jaar geleden gedaan en geweten ook.
Allemaal vriendelijke types die via Whatsapp contact zochten.
Handelen via Marktplaats snappen ze niet, willen ze niet en haken af.
Brrrr, oplichters!
Sowieso, geen profielfoto van je gezicht, daar weet gezichtsherkenning week raad mee, geen mailadres, geen telefoonnummer.
Zelfs de naam van mijn fiets is al gevaarlijk want daar zijn er naar schatting slechts 2 tot 300 van gemaakt.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel veel via marktplaats verkoop. Maar echt nooit thuis af spreek. Er zit zoveel raars tussen dat ik het risico niet meer neem.
M276 schreef:
wo 16 mar, 2022 05:39
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel veel via marktplaats verkoop. Maar echt nooit thuis af spreek. Er zit zoveel raars tussen dat ik het risico niet meer neem.
Dan vind ik het weer raar om met iemand 'ergens' af te spreken.
Op zo'n voorstel zeg ik altijd 'nee dank je'.
Hoe doe jij het dan wel?
Leon schreef:
wo 16 mar, 2022 08:59
Hoe doe jij het dan wel?
Ik stuur op, laat opsturen of laat mensen aan de deur komen of ga zelf naar een deur.
Nog nooit teleurgesteld.
Mijn werkwijze is altijd via een bericht, nooit domweg een bod doen.
Via berichten zie je al snel (denk je al snel te weten) wat voor vlees je in de kuip hebt.
Hoe weet je dan of je iets krijgt of dat ze je betalen? Ik heb het wel eens geprobeerd maar men weigerde altijd eerst te gaan, zelfs toen ik een bedrijf had met alle toeters en bellen en de anderen alleen een adres ergens in een vage wijk met een 06-nummer en de naam van een vrouw boven de advertentie en een vent aan de telefoon.

Mijn ervaringen met berichtjes zijn slecht. Ze houden je dagenlang aan het lijntje. Zeggen terug te berichten en doen het niet. Zeggen je te bellen en doen het niet. De cultuur van nu is kennelijk ja zeggen en nee doen.