Ik was van plan om naar India te navigeren met komoot en maps.me, dus met de telefoon. Met komoot kan ik tot en met turkije navigeren , deze maakt gebruik van Google kaarten. In iran werkt dat niet heb ik begrepen, vandaar dan voor iran maps.me met zijn open source kaarten. Ik ben het aan het uitproberen en ben geschrokken van de batterijduur, na 5 uur navigeren was mijn telefoon leeg! Ik heb genoeg powerbanks en een goede solarcharger, maar ik wil liever niet zo afhankelijk zijn van een telefoon batterij. Mijn vraag is welk gsm toestel zou geschikt zijn, dus ook bruikbaar wat kaarten betreft in bijvoorbeeld Iran? Ik heb in het verleden in India genavigeerd met een Garmin 60csx, maar vond dat toch eigenlijk ingewikkeld . Als ik bijvoorbeeld de settings niet goed had gedaan, dan kon ik zomaar verkeerd rijden of te lang rijden. Dus liever geen garmin. Even kort door de bocht , ik wil gewoon een begin en eindpunt invoeren en dan de route zien,dus geen waypoints invoeren of tracks maken. Welke gps toestel is geschikt en gebruikersvriendelijk voor mij ?