Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1148 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
Jan2855 schreef:
ma 28 feb, 2022 20:42
Oeps, dan is de provincie toch niet goed. Maar je bent al aardig op weg in de goede richting, denk ik zo.
De foto heb ik vorige week genomen, de reden was de unieke aanblik.
a) In welke provincie moeten we nou zoeken?
b) Wat is nou die unieke aanblik?
Dan denk ik dus Groningen
Groningen kent ondertussen veel waterbergingsgebieden annex natuurgebieden zoals De Onlanden (afgelopen zondag nog natte voeten gehaald omdat een fietspad onder water stond: het waterbergingsgebied functioneert :) ) en het Raad plaatje! lijkt mij een soort van toegangsstuw voor zo'n gebied.
Denk hierbij aan: t Roegwold, Zuidelijk Westerkwartier, Westerbroekstermadepolder, Rijpemaa. Deze gebieden kenmerken zich ook door het eerder genoemde
Er loopt een fietspad langs maar geen Streetview
Opvallend aan het Raad plaatje! zijn de brede waters (als dat een woord is) aan beide kanten van de kering. Het unieke zit er dan daar waarschijnlijk in dat het water extra hoog stond ten tijde van het nemen van de foto.
De foto heb ik vorige week genomen
Ik zal proberen wat duidelijker te zijn met mijn aanwijzingen. :oops:

Deze plek is te vinden in Groningen. Maar JanH moet nog meer naar het oosten.
Ook heeft het te maken met de wateroverlast daar van begin vorige week.
Bedoel je dan het voor het eerst inzetten van de nieuwe waterberging Dijken-Bakkerom?
Berging-Bakkerom-2048x1152.jpg
JanH, de locatie ligt meer naar het oosten.
Door het dichtzetten van de keersluis op het plaatje hield een dorp de voeten droog.
het is blijkbaar een erg onbekende plek, daarom een volgende aanwijzijng:
De locatie bevind in het gebied van de veenkoloniën.
Ik kwam gisteravond een bericht tegen dat het waterschap Hunze en Aa's de keersluizen hadden gesloten bij Pekelder Hoofddiep, Kieldiep en Borgercompagniesterdiep. Maar dat heeft niet geholpen.
Daarna geen tijd gehad verder te zoeken, vandaag ook niet.
Ik voorlopig ook niet, nu bezig met online belastingaangifte 2021.
JanH schreef:
di 01 mar, 2022 09:56
Ik kwam gisteravond een bericht tegen dat het waterschap Hunze en Aa's de keersluizen hadden gesloten bij Pekelder Hoofddiep, Kieldiep en Borgercompagniesterdiep
Hiermee heeft JanH een heel goede voorzet gegeven. :) Wie kopt hem binnen? :?
De laatste week was er steeds wind uit het zuidwesten tot afgelopen zaterdag. Aan de rimpeling op het water te zien lijkt de foto richting zuidoost te zijn genomen. Dan zou die vaart vanaf de rode lamp in de oostelijke richting lopen. Maar ik zie rechts haaks een roestige beschoeiing liggen: Is daar een T-kruising van waterwegen?
Nee hoor Martin, geen T-kruising. De richting van het water is niet oost maar noodoost. De stuw lig in een licht kronkelend water en wordt alleen bij zeer hoge waterstand gesloten om overstroming van een achter de stuw liggend dorp te voorkomen. Het enige scheepvaartverkeer dat er is zijn plezierjachten naar de nabijgelegen jachthaven.
Bedoel je dan deze?
https://www.google.nl/maps/@53.1154594, ... !1e3?hl=nl

Die lage bomen liggen dan langs de N367 zoals op deze streetview is te zien: https://www.google.nl/maps/@53.112201,7 ... 8192?hl=nl
Op het Raad plaatje! zijn de hoogspanningsmasten dan net niet te zien.

Gegevens van de Keersluis: https://www.vaarweginformatie.nl/frp/ma ... E/15649897
Dat is de juiste locatie. Op de foto kijk je richting N367 en Blijham. Dat de hoogspanningsmasten er niet op staan is toeval, ik heb daar niet op gelet.
Het is blijkbaar een niet zo bekende omgeving daar bij fietsers en meer voor lokaal fietsverkeer.
Ik ben blij dat het toch is geraden, de beurt is aan JanH
Ik kom alleen in de veenkoloniën als de wind uit het zuid-oosten komt en dat is niet zo vaak.

Nieuwe opgave:
Knipselb.JPG
Ja, deze was niet zo moeilijk. Jij bent weer.
Degene naast me op de bank herkende het meteen als de Engelse zuidkust. Ze dacht aan Eastbourne. Daar zijn twee van zulke straten, maar zonder het kunstwerk. Dan maar gewoon vooraan beginnen, dus in Brighton ... eerste schot raak. Ik heb haar om een foto gevraagd. Deze:
Afbeelding
Brunssummerheide?

https://maps.app.goo.gl/5T3ZKPfYss9HVDfQ9

Leek me logisch: een stukje Veluwe in Limburg. 😉
Het is goed. Jij bent weer.
Neue Aufgabe:

acc=2;doc=encoded=psOAKkYm1L8YzA6umFWg-sz_5huLfGrFrJwmioMn-0kiYXOvzyffM6BS_yQgqvs.jpg