Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De vrouw als lastdier - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De vrouw als lastdier

Een formule kan hier uitkomst bieden. Wie zet de variabelen op een rijtje? Wie legt de verbanden?

Niet vergeten enkele softe variabelen als {houding t.a.v. het vakantiefietsen} en {houding t.a.v. de fietspartner} mee te nemen. In de literatuur worden deze factoren vaak ernstig onderschat.

Als we het over de formule eens zijn kunnen we er een mooi invulscherm bij maken.

willem.megens schreef:Als we het over de formule eens zijn kunnen we er een mooi invulscherm bij maken.
Een minimalisatie probleem...

Zullen we er dan direct wel even een allocatie probleem er aan toevoegen waarin we elk individueel uitrustingsstuk opnemen. En natuurlijk de grootte van de tassen als harde restrictie.

vergeet niet elk individueel lichaams onderdeel en de mogelijke inspannings coëfficient die kan worden geleverd

en de daarbij variabele omstandigheden waar elk lichaamsdeel in kan verkeren, en dan nog een luxe intergraal om de verandering in te leveren spierkracht over een bepaalde tijd mee te nemen

ja klinkt helemaal tip top, wie maakt 'm ff?

Klinkt mooi, ik ben benieuwd welk genie dit allemaal uitgemeten kan krijgen en dan graag ook nog zo dat het klopt :D

Terug naar het centrale idee: wat me opvalt is dat behalve Sandra en Marieke (en ikzelf) geen andere vrouwen hebben gereageerd op het topic.

De mannen lijken er allemaal wel ideeën over te hebben, maar van de kant van de vrouwen blijft het angstvallig stil...komt dit omdat ze het gewoon onzin vinden of is er een andere reden?

Gudrun

Ik vind zowiezo dat er weing vrouwen reageren op het forum!! En bijna geen boven de 60. Maar ja die worden hier ook neergezet als zijnde bejaarden die niet aan de kant gaan voor de snelle fietsers!
Ik wil wel even reageren over de verdeling man-vrouw.
Ik ben zwaarder als mijn partner :oops: en heb maar een beetje minder bagage. Dus zijn we even zwaar. Hij is altijd ietsje eerder boven, maar ik ben dan weer ietsje eerder beneden :wink: . Zo hebben we het al meer dan 30 jaar volgehouden!!!

Ik sprak zojuist mijn zus; ze is momenteel met haar vriend aan het fietsen in Spanje. Ze bekende tot haar grote schaamte (zijn haar eigen woorden) dat ze de bagage hadden herverdeeld; hij wat meer dan zij. Ze vond dat eigenlijk maar helemaal niets, maar goed, hij had er op aangedrongen. En ja, hij was toch ook wel een stuk sterker, en beter getraind, en een betere klimmer, maar toch...
Haar verhaal bevestigt mijn huis-tuin-en-keuken-theorietje wel.

Sandra

Gudrun schreef:Klinkt mooi, ik ben benieuwd welk genie dit allemaal uitgemeten kan krijgen en dan graag ook nog zo dat het klopt :D
En dan nog de vorm van de dag...

Hebben jullie hier dan ook "last" van: als ik voorop fiets moet ik altijd wachten op mijn vriendin, die lijkt dan maar met moeite een beetje mee te kunnen komen. Maar als zij voorop fietst rijden we zomaar 2-3 km/u sneller. Dit verschil wordt groter tijdens bepaalde perioden van de maand.
Zijzelf verklaart dit doordat ze zich beter zou voelen in de rol van leider... :? :D

Spironski schreef:Hebben jullie hier dan ook "last" van: als ik voorop fiets moet ik altijd wachten op mijn vriendin, die lijkt dan maar met moeite een beetje mee te kunnen komen. Maar als zij voorop fietst rijden we zomaar 2-3 km/u sneller. Dit verschil wordt groter tijdens bepaalde perioden van de maand.
Zijzelf verklaart dit doordat ze zich beter zou voelen in de rol van leider... :? :D
Hahaha, mijn vriendin is ook niet zo'n "volgzaam type"! Gelukkig maar. Ik denk dat ze aan wil geven dat ze haar eigen tempo wel bepaald alhoewel het "zwaan kleef aan" principe heel wat energie bespaard dus maak daar dan gebruik van.
Dit verschil wordt groter tijdens bepaalde perioden van de maand.
Nog nooit op gelet maar vanaf nu ga ik het "checken"... :P

Aan de beheerders,
:(
Even weer een paar dagen een stukkie gaan fietsen en tot mijn verbazing zijn er heel veel reakties op mijn stukje. Reakties had ik verwacht maar niet zoveel.
Graag wil ik mij weer in de discussie mengen, doch ik ben over een ding echter zeer verbaasd, beter gezegd zeer verontwaardigd, en dat is de verplaatsing van dit onderwerp van de rubriek Voorbereiding naar de rubriek Kletspraat.
Voor mij is het een serieus onderwerp waarmee ik een, volgens mij bestaand, probleem ter sprake breng. Sommige vinden het onzin. OK, dat mag. Gelet echter op aantal reakties, zie alleen maar de reaktie van Sandra (baartmns) van 8 mei, is het geen probleem dat in mijn overbefietste brein is ontstaan, maar een bestaand probleem.
Door de verplaatsing van dit onderwerp naar Kletspraat geven de beheerders aan wat zij van dit onderwerp vinden. Het is geen verplaatsing van techniek naar materiaal oid, maar een algehele degradatie van het onderwerp, waarbij op een voor mij onacceptabele manier de beheerders hun eigen mening geven. Ik zou nooit een stuk als deze onder de rubriek Kletspraat plaatsen. Ik zou dat vrouwonvriendelijk, om niet te zeggen vijandig, vinden en voor mij is de verplaatsing dan ook onverteerbaar en ik verzoek dan ook dringend om terugplaatsing van het onderwerp.

Hallo Flip,

Ik vond de insteek van dit topic niet passen bij "Voorbereiding" omdat het een gedachtengang is, gelardeerd met een verhaal. Absoluut een leuke discussie maar imho geen bijdrage aan de voorbereiding van een tocht.

Maar ik geef toe, het blijft een arbitraire beslissing ;)

Groet, Fedor

Hi Fedor,

Het is een voorbereiding volgens mij omdat je bij de keuze van de fiets en de tassen al rekening moet houden met het verdelen van de bagage.

Het zal mij echter worst zijn waar het onder valt, maar het is geen KLETSPRAAT!
Een ander woord voor kletspraat is gelul, gezwets, lulkoek, onzin etc, etc en ik verzet mij tegen de verplaatsing van dit onderwerp naar een rubriek met die betekenis.

flipse schreef:Ik zou nooit een stuk als deze onder de rubriek Kletspraat plaatsen. Ik zou dat vrouwonvriendelijk, om niet te zeggen vijandig, vinden
Hoi,
Wat ik man- en vrouwonvriendelijk vindt is dat jij het vrouw en man zijn gebruikt als argument bij het verdelen van bagage. Dat veel stelletjes (en dan bedoelen we de stelletjes die toevalligerwijze uit een man en een vrouw bestaan) daar anders over denken vind ík juist ongeemancipeerd en niet iets dat in een forum voorbereiding bediscussieerd moet worden.
De eigenlijke discussie gaat dan ook over de verdeling van de kilo's bagage tussen twee personen die niet gelijk zijn in hun prestatievermogen. Nu mijn bescheiden waarneming: het is mij in het verleden meer dan eens opgevallen dat degenen die dat geen probleem vinden en zeggen dat "men wel op elkaar wacht" meestal degenen zijn die boven op de berg staan te wachten. :roll:
Groet,
Leon

flipse schreef:Aan de beheerders,

Graag wil ik mij weer in de discussie mengen, doch ik ben over een ding echter zeer verbaasd, beter gezegd zeer verontwaardigd, en dat is de verplaatsing van dit onderwerp van de rubriek Voorbereiding naar de rubriek Kletspraat.
Je hebt een keurige onderzoeksvraag gesteld. Kun je met het herverdelen van gewicht twee ongelijke fietspartners gelijkwaardig maken? Dat is dus een vraag op het snijpunt van inspanningsfysiologie, socio/psychologie en fysica.

Geen wonder dat dat naar kletspraat verbannen wordt want dat soort onderwerpen zijn moeilijk! Je moet deze actie dan ook in hetzelfde licht zien als al die TV programma's waar op het moment dat het programma inhoud dreigt te krijgen er snel een orkestje tegen aan wordt gegooid om de kijker niet vermoeien ;)

:lol: Dank je wel Marten. Mooie reactie. :lol:

Welkom bij het onderdeel: Kletspraat

Het kletspraat onderdeel is bedoeld om met elkaar te praten over alledaagse zaken. Wat speelt er in de wereld? Wat houdt je al dagen bezig en waar zou je graag met anderen over willen discussieren? Start een leuke discussie en laat anderen hun mening geven!
Dit topic past gezien de uitleg m.i. prima in het onderdeel "kletspraat" maar ik kan me voorstellen dat je valt over het woord kletspraat omdat het in dit geval een serieuze discussie kan opleveren.

Ook voor de mods af en toe lastig om een topic te verplaatsen want je dringt "hardhandig" in in een "emotioneel eigendom" van de topicstarter en je moet dit wel kunnen beargumenteren.

m-gineering schreef:
flipse schreef:Geen wonder dat dat naar kletspraat verbannen wordt want dat soort onderwerpen zijn moeilijk! Je moet deze actie dan ook in hetzelfde licht zien als al die TV programma's waar op het moment dat het programma inhoud dreigt te krijgen er snel een orkestje tegen aan wordt gegooid om de kijker niet vermoeien ;)
Het onderwerp is totaal niet moeilijk. 50 jaar emancipatie heeft er wel voor gezord dat je naar individuen moet kijken. Algemene stellingen over vrouwen of mannen zijn niet nodig, niet handig, niet respectvol en bovenal onzinnig.
Flipse, eigenlijk vind ik dat je het in je eerste bericht prima verteld:

Uiteraard moet je naar de individuen kijken en probeer je het zo te verdelen dat allebei aan het eind van de dag even moe is.

Dit kan volgens mij direct de conclusie zijn van de discussie.

Hier een vrouw!!

Wij wisselen elkaar gewoon af.
Wie moe is mag achter de windvanger fietsen en bagage afstaan. Maar eerlijk is eerlijk....ik heb geen voortassen en het mannentje Douwe wel. Dus hij heeft waarschijnlijk iets meer gewicht op de fiets (we wegen het nooit).

Blanche

mazzeltovv schreef:
Welkom bij het onderdeel: Kletspraat

Het kletspraat onderdeel is bedoeld om met elkaar te praten over alledaagse zaken. Wat speelt er in de wereld? Wat houdt je al dagen bezig en waar zou je graag met anderen over willen discussieren? Start een leuke discussie en laat anderen hun mening geven!
Dit topic past gezien de uitleg m.i. prima in het onderdeel "kletspraat" maar ik kan me voorstellen dat je valt over het woord kletspraat omdat het in dit geval een serieuze discussie kan opleveren.

Ook voor de mods af en toe lastig om een topic te verplaatsen want je dringt "hardhandig" in in een "emotioneel eigendom" van de topicstarter en je moet dit wel kunnen beargumenteren.
Onder de forumkop Kletspraat staat:
Voor al het offtopic geklets, maar hou het netjes en binnen de perken. De Wereldfietser is geen chatclub

Geklets dus. Ik heb hier in Kashkar geen Dikke van Dalen bij de hand, een van de dingen die ik vergeten ben om mee te nemen op de fiets, maar geklets is niet iets positiefs en dat zal de Dikke van Dalen wel bevestigen. Als je niet wilt dat het onder Voorbereiding valt, dan moet je mogelijkheid geven om serieus te kunnen discusseren en het plaatsen onder Kletspraat sluit dat voor mij uit. Dan moet je het maar een andere naam geven.

Ik heb ook nog even opgezocht de ontstaan geschiedenis van 'Kletspraat'

Vanaf vandaag zijn er twee nieuwe onderdelen op het forum bij gekomen onder de categorie: "luchtige zaken".

Het betreft hier kletspraat, waar je kunt kletsen over allerlei zaken die niets met fietsen te maken hebben.
Aldus Fietsjunks in de rubriek mededelingen van 5 april 2006

Niets met fietsen te maken dus. Het versterkt alleen maar mijn stelling dat Kletspraat denigrerend is voor het onderwerp.

Wat maakt het uit waar het staat, praat gewoon over de inhoud :lol:

Anders wordt m-geneering nog boos :o