Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Brooks herenzadel - Forum Wereldfietser

[TKA] Brooks herenzadel

Afbeelding

BROOKS SWIFT - HEREN ROAD/MTB ZADEL (GEEN TITANIUM) www.brookssaddles.com/brooksengland.html

Gebruikt maar in goede staat.

Euro 20.00 (excl. verzendkosten)

Ik heb trouwens nog een brooks zadel die iets ouder is - die kan voor Euro 10.00 gekocht worden.
Hoi,
Ik denk dat kopers wel willen weten welk type Brookszadel het is; het fotootje is tvens erg klein om te kunnen zien of 20 euro een aardige prijs is.
Leon

Aangepast.
Thanks Leon!

Voor de duidelijkheid: dit is dus een relatief smal dameszadel met titanium onderstel. Nieuw is het behoorlijk aan de prijs.
Wim

Ok - nog een keer aangepast!
Het is een heren zadel - geen titanium denk ik.
Bruin van kleur.
Van leer gemaakt.
Ze zit erop tijdens het fietsen.

:P

Door alle aanpassingen worden de opeenvolgende berichten tamelijk onbegrijpelijk. De Swift is een smal ongeveerd herenzadel met een titanium onderstel. De Finesse is de damesuitvoering ervan. Er zijn ook vergelijkbare zadels met stalen onderstel. Daarvan zijn er in de loop van de jaren diverse geweest; de meeste hadden "professional' in de naam. Zie de site van Brooks zelf voor het huidige aanbod.
Wat hier wordt aangeboden weet ik dus eigenlijk nog steeds niet. Wat staat er op het leer?
Wim

Het is een zadel!
Een bruine leren zadel.
Voor heren.
Voor op een fiets.
Die ik over had thuis en dacht iemand blij mee te kunnen maken.
Ik ging op internet kijken voor een foto die op mijn zadel leek en vond eentje - van daar.

Laat maar - ik hou de zadel wel als het zo moet!

Sorry hoor, ik probeerde heus niet moeilijk te doen, en je aanbieding wordt heus op prijs gesteld. Er zijn echter veel verschillende Brooks zadels, en niet ieder zadel is voor ieder doel of voor iedereen geschikt.
Wim
Froggy schreef:Ik heb trouwens nog een brooks zadel die iets ouder is - die kan voor Euro 10.00 gekocht worden.
En wat is dat voor één? :lol:
Als het een aardige B66 is wil ik hem wel.
Leon

En ik ben opzoek naar een B17
Dat zadel van 20 euro lijkt trouwens op een B17.
Wat staat er op de zijkant?
niko

Op de zijkant staat 'Brooks Professional'
Het is een vrij nauw heren zadel zonder vering.
Of het een B17 of B18 is weet ik niet.
Het ziet eruit als op de foto maar of het nou titanium is of staal weet ik niet (denk eerder staal).

De Brooks professional is een vrij smal zadel voor op de racefiets of atb, of voor op een tourer waar het zadel vrij laag staat (zoals bij een klassieke randonneur met racebocht). Het onderstel is van staal. De B17 is wat breder, en dus meer geschikt vor wie iets meer rechtop zit.
Wim
is ie nog te koop?

Ondanks alle commotie over wat voor zadel het is; Emiel heeft um gekocht en het bevalt uitstekend!

Ook alle eerdere commotie ten spijt over het niet meer kunnen inrijden van een 2hands lederen zadel; ook dit was geen probleem. Na een dikke 200 km in twee dagen geen klachten gehoord.

Het was dus een mooi leren brooks zadel wat voor een prikkie te koop was en waar nu een man(!) blij op rondrijdt. :D Dus het is geen dameszadel, Wim. Ik heb het bewijs gezien dat Emiel een man is.

Misschien kunnen we voortaan het gewoon waarderen als iemand iets aanbiedt ipv een discussie beginnen. O
Groet Marieke

(vriendin van koper)

Marieke is succesvol fietser, schreef geen boek, werkt in loondienst en nee ook geen site