Eerste foto hoe het stuur er uit zag.
Race rem schakel grepen gaan niet samen met v brakes, waarmee je juist beter remt en bredere banden kunt monteren. Bar end shifters zijn 100 euro en schakelen te ver van de rem voor mij, moeilijk doseren, hand moet los van stuur. En er zitten toch al shifters op?
Oude randonneur van 60 euro van nieuw vet en tandwielen voorzien.
Race stuur van een tientje, twee zadel stropjes samen 7 euro, de moderne race sturen zijn 31, .. mm, en toevallig de zadelstropjes ook. Enkel het binnenste randje er uitvijlen en wat zagen aan oude duimshifters, twee imbus boutjes van 40mm, (bevalt zo goed dat ik de originele lx schifters er later op zet), nieuw tektro rl 520, 25 euro (zijn ook sacco’s van 15euro), jagwire remkabel versteller van een tientje, ahead converter van 10 euro, voorbouw had ik nog (10 euro gebruikt te vinden), stuurlint komt er later op en ook een beter zadel. Voorrekje had ik nog, nieuw achterlicht met draadjes.
Ik heb nu een ahead voorbouw op een ouderwets. 1inch voorvork en kan moderne race sturen monteren. Stuur kan eenvoudig hoger en lager.
Remt perfect. Oude stuur was 1,8kg, zonder rem en shifters…
Is nu een hoge kwaliteit koga stalen randonneur of gravelbike geworden met een frame dat mhop beter is dan de salsa’s etc. Met automatisch licht, tubus, drie bidon houders voor 140 euro totaal. Bij jan hoedjes voor 10x meer te koop….
Nieuwe ketting en tandwielen tel ik dan niet mee (goedkope stalen voorbladen gebruikt die minstens zo slijtvast zijn dan de dubbel zo dure alu versies).
Nu nog tassen en mooi weer. En ja, het zadel staat te laag maar het is een cadeautje voor een langer iemand…
Fiets erg lekker!