Ik, klein jongetje, lichte afdaling, overmoedig, tramrails... AUW! Na mezelf met fiets naar de stoeprand te hebben gesleept werd ik daar gorgelend gered door het gezin waarvan ik de stoep lag onder te kosten met bloed. Al mijn pijn was vergeten toen ik zag wat een leuke dochter ze hadden!

2 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar bleek niets te hebben. En naast een bedankkaartje natuurlijk ook niet het lef om die dochter nog eens op te zoeken...
Maand China: Fietsen gehuurd om stad te verkennen, werkelijk de mooiste fietsen die we ooit gezien hadden voor onmogelijk weinig geld! Wij de heuvels door, vliegt mijn ketting eraf. Ketting er weer op en vol goede moed verder. Ketting er weer af. Ketting er weer op en toch maar verder. Ketting er &*%*#$%* weer af! Ketting er weer op en pretty pissed verder. Heuveltje op, beetje doortrappen, schiet ketting eraf, mijn voet schiet door naar de grond en zet zichzelf daar vast

tandwiel rijdt zo'n 12 cm mijn kuit op, op exact dezelfde afstanden driehoekjes in mijn kuit borend. Bloeden tot en met! Met eigen EHBO-setje en wastafel smeer uit de vele driehoekjes proberen te halen en kuit verbinden. Vervolgens weer op de fiets gestapt en alsnog de stad rondgefietst (had redelijk de puberleeftijd, dus we wilden niet leren), dat ging gelukkig wel goed. Is uiteindelijk wonder boven wonder goed gekomen, geen last meer van kuit gehad, niets ontstoken of geamputeerd, echt bizar...
Begin april, allereerste "training" voor onze voorgenomen trektocht van West naar Oost door de US: Ik had thuis nog wel een redelijke fiets staan dacht ik; een Batavus. Een Batavus was het inderdaad, maar daar was dan ook meteen alles mee gezegd. Geen versnellingen, geen handremmen, stuur stond veel te laag, zadel stond veel te laag, stuurpen had redelijk grote scheur en was afgebogen naar links en fiets was ouder dan ik ben. Herinnerde me opeens dat ik hem van Opa had gekregen omdat hij daar in de schuur stond te verstoffen. Opa had hem wel netjes elke week ingevet... niet afgenomen helaas.
Fietste dus behoorlijk klote. Op een gegeven moment willen we een brug over dus ik ga even op de pedalen staan, buigt mijn stuur nog zo'n 40 graden verder door naar links

, MAAR hij zat nog wel aan de linkerkant vast! Wij stuurpen loshalen, rechtbuigen en iets verder in het frame duwen en weer vastdraaien, zodat de breuk nu in ieder geval werd omgeven door het frame.
Vriend die mee was heeft best wel mooie stadsfiets (Giant bla bla) en na x Km van fiets geruild. Redelijk strakke schijfremmen, dus bij de eerste de beste remplek ik finaal over het stuur! Mijn ballen zaten hoogte van mijn longen aan mijn piepende ademhaling te horen... heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik verder kon fietsen en nog wel een factor 10 langer voordat mijn ballen weer indaalden.
En dan nog endless stoepjes schampen enzo, maar geen leuk verhaal dat eruit springt.