Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De route Amsterdam-Rome in de winter - Forum Wereldfietser

De route Amsterdam-Rome in de winter

5 januari vertrek ik voor mijn reis naar China. De eerste etappe is Rome. Heeft iemand ervaring met het fietsen naar Rome in de winter, dus bijvoorbeeld de Amsterdam-Rome route. Is er verder misschien iemand die vanaf Brindizie de boot naar Albanie heeft gepakt? Dank voor jullie hulp.

Mattijs

Hoi,

Op zich lijkt me dat het fietsen in de winter redelijk te doen moet zijn.

In de Alpen zul je waarschijnlijk/misschien een stukje moeten treinen omdat veel de passen die in de verschillende routeboekjes worden gebruikt dicht zijn in de winter (ik weet het i.i.g. van de Splügenpass).

Verder gaan mogelijke routes (Benjaminse en Reitsma) niet over al te hoge bergen voor zover ik weet, dus dat moet wel te doen zijn wat dat betreft. Het kan 's nachts natuurlijk koud zijn en er zullen niet veel campings open zijn maar daar ben je vast al wel op voorbereid :)

Afgelopen zomer met de boot overgestoken van Ancona naar Igoumenitsa (Griekenland). Prima te doen, een nachtje op de boot en je bent er. Maar goed, naar Albanië zijn we niet gegaan dus daar kan ik je geen info over geven.

Veel succes en alvast veel plezier!
Gudrun