door
Farenji » vr 21 jan, 2022 11:15
derdekeer schreef: ↑vr 21 jan, 2022 10:42
Ik kan me aansluiten bij de vorige reacties: ik vind dat lange stukken langs water erg snel saai worden.
De Groene Weg is heuvelachtiger maar dat mag je niet overdrijven.
In 2012 hebben twee niet bepaald getrainde dames en ik die gevolgd van de stad Luxemburg tot in Avignon.
Dat ging zonder problemen in negen hele en twee halve dagen.
Zo'n hele dag bestond uit vijf tot zes uur fietsen, naargelang het terrein. Allemaal nogal relaxed, dus.
Klopt, het is allemaal prima te doen, je hebt er geen marathontraining voor nodig. De groene weg vanaf Maastricht tot aan Luxemburg daarentegen, door de Ardennen, is wel best pittig. Uiteindelijk ook wel te doen maar ik moest onderweg wel een paar keer afstappen, en ik vond het wel een hele prestatie van mezelf toen ik eindelijk in Luxemburg was aangekomen hoor.
De veloroute gaat een klein stukje via Duitsland en gaat dus voornamelijk om de Ardennen heen.
Heel merkwaardig: in 2012 kon je nog onbezorgd naar Avignon fietsen en daar in het station een ticket kopen om overmorgen terug naar België te keren. Om 11.30 u. de TGV mét fietsplaatsen naar Parijs, daar de TGV mét fietsplaatsen naar Lille, en dan verder met lokale treinen (mét fietsplaatsen!). Om 21.30 u. waren we thuis.
Ik zou het nu niet meer durven.
Treinen zijn lastig inderdaad. Bijna alleen de regionale (TER) treinen hebben nog fietsplaatsen, en dan moet je beetje geluk hebben om een plek te hebben want reserveren kan niet. Toen ik terugging vanuit Dijon heb ik de TER naar Parijs gepakt en vanaf Parijs met de flixbus naar Rotterdam. Het lukte me niet om voor dat stuk een trein te boeken. Ja met tig keer overstappen lukt het wel maar daar had ik geen zin in.