Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies gevraagd - Forum Wereldfietser

advies gevraagd

Hallo,
Mijn gazelle favoriet 66 cm framemaat en dus ook iets grotere velgen heeft voor de 2 de keer last van scheuren in de achtervelg. Ga dus dinsdag bellen naar Gazelle. Het zijn rvs velgen en spaken. Wordt dit probleem nog versterkt door de iets grotere velgen. Ik trap stevig door, ben niet zwaar ggeen zware bepakking. Het merk rodex biedt een 65 cm fiets aan met bromfietsspaken zou dit een oplossing zijn? Ze hebben de keuze uit nexus and sram. Nexus is niet zo lovend ontvangen als ik hier wat rondblader dus ik zat te denken aan sram met trommelremmen. Fiets is alleen voor woonwekverkeer ong. 6000km per jaar bij alle weertypes Mijn oude gazelle met sa naaf heeft wel 100000km met de originele velgen. Wie geeft mij wat meer houvast? Alvast hartelijk dank.

Hallo Eduard,

Kan je helemaal niks zinnigs zeggen, ben echter wel benieuwd hoe het is afgelopen... hou je ons op de hoogte?

Groet
eduard schreef:Mijn gazelle favoriet 66 cm framemaat en dus ook iets grotere velgen heeft voor de 2 de keer last van scheuren in de achtervelg. Ga dus dinsdag bellen naar Gazelle.
Veel sterkte met bellen. Gazelle heeft wat dat betref geen goede naam. Laat ik een gok doen: ze gaan je zeggen dat ze dat probleem nog nooit meegemaakt hebben.
Maar alle gekheid op een stokje: als jij de fiets bij een fietsenwinkel hebt gekocht is dat het adres waar jij mee te maken hebt, niet met Gazelle. Als jij geen kerel van 150 kilo bent die lomp met zijn fiets omgaat en het gaat om een vrij nieuwe fiets, dan is het een garantieprobleem het probleem van je fietsenman. Hij is de vakman en bij hem ben je voor advies geweest wat een goede fiets voor jou was, en hij heeft jouw postuur daarvoor gezien. In feite kun je dan beter helemaal niet naar Gazelle gaan bellen.
Succes,
Leon

Hallo,
Gisteren pas door de drukte Gazelle aan de lijn gehad. Die zeiden ga langs de fietsenmaker en laat die vervolgens contact met ons opnemen.. Gazelle vroeg al wel of ik misschien een krantenwijk had. Niet dus. In de folder noemen ze het een ijzersterke klassieker. Dus dat mogen ze dan toch wel enigszins waar maken. Heeft er hier iemand ervaring met de Rodex transportfiets, wil dan een uitvoering nemen met bromfietsspaken. Ben zelf ook wel benieuwd wat Ankie van Grunsven er van gaat zeggen. Bij voorbaat dank voor de morele steun, Eduard

eduard schreef:Hallo,
Gisteren pas door de drukte Gazelle aan de lijn gehad. Die zeiden ga langs de fietsenmaker en laat die vervolgens contact met ons opnemen.. Gazelle vroeg al wel of ik misschien een krantenwijk had. Niet dus. In de folder noemen ze het een ijzersterke klassieker. Dus dat mogen ze dan toch wel enigszins waar maken. Heeft er hier iemand ervaring met de Rodex transportfiets, wil dan een uitvoering nemen met bromfietsspaken. Ben zelf ook wel benieuwd wat Ankie van Grunsven er van gaat zeggen. Bij voorbaat dank voor de morele steun, Eduard
Hoe dikker de spaken, hoe meer de velg het voor zijn kiezen krijgt.

Hallo,
dacht ik eigenlijk ook aan Als alleen de spaken dikker zijn en de velg exact gelijk en de spanning op de spaken hoger? dan beland ik van de regen in de drup? Zal het eens aan collega's ( metaalbedrijf) voorleggen. Tot horens, Eduard

eduard schreef:Hallo,
dacht ik eigenlijk ook aan Als alleen de spaken dikker zijn en de velg exact gelijk en de spanning op de spaken hoger? dan beland ik van de regen in de drup? Zal het eens aan collega's ( metaalbedrijf) voorleggen. Tot horens, Eduard
Dat kan, maar erger is dat de spanningsvariaties veel groter zijn omdat de dikke spaken bij een heel klein beetje terugveren meer spanning verliezen

Hallo,
De fietsenmaker zei onder meer het volgende. Fiets zag er niet perfect uit. Spatbord voor los geroest. Linnen kettingkast ontbrak, gescheurd. De velg was in het eerste levensjaar al een keer vervangen. Ik fiets wel erg veel. Ik schat met de 2de velg maximal 20000 km gereden. Levensduur van een gazelle bij intensief gebruik is dus 3 a 4 jaar tenzij je een bejaarde bent die nooit sneller dan 18 km per uur fietst. Ben ik nu verplicht een Santos of iets in die geest te kopen om eens een keer wel een decennium zonder noemenswaardige problemen te fietsen? De groeten, Eduard

Misschien is het verstandiger dat je met jouw lengte een fiets op maat laat maken, bij Vittorio bv, dan moet je gelijk wielen kopen met 48 spaken. ben je gelijk van alle problemen af.

Kost denk ik wel ongeveer 2000, euro maar daar fiets je een leven lang mee.

mario

"Gazelle vroeg al wel of ik misschien een krantenwijk had."
Wat een stelleltje eikels zeg. Die lui snappen er echt ook niks van.
Zet die Gazelle onmiddellijk op Markplaats.nl

Hallo,
Mijn oude fiets was gewoon een 60 cm ipv een 66 cm en fietste ook fijn. Op marktplaats zetten met gescheurde achtervelg daar zit toch niemand op te wachten. Een wiel met meer spaken? Volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn om ook met het standaard aantal spaken een stevige velg te maken. De fietsenmaker zei ook nog geen van de andere fietsenmerken batavus union sparta etc had zon goede service als gazelle. Zou ik natuurlijk ook zeggen als de helft van de fietsen die je verkoopt gazelle is. Conclusie een fiets van 700 euro die in de folder een ijzersterke klassieker wordt genoemd gaat bij intensief gebruik 3 jaar mee want dan mag met je met het fietsenplan weer een nieuwe kopen. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een rodex transport met sachs 3 versnellingen en trommmelremmen of Santos met rohlof, vitorio met rohlof.Maar ik moet hem in Tilburg kunnen kopen, kom namelijk niet veel verder dan banden plakken. Hoe kan het trouwens dat gazelle goed uit de telegraaftest komt? Zijn er op het internet nog andere sites te vinden waar ik info kan vinden over wat een degelijke fiets is? Dan bedoel ik niet kieskeurig want daar geven ze een 9 voor degelijkheid na een maandje rijden. De groeten, Eduard

Die Telegraaf test stelt niets voor: ze hebben slechts een paar fietsen meegenomen naar Curacao. Eigenlijk moet je die fietsen ook hertesten als ze een tijdje zijn gebruikt.

Mijn standaardgrap in dit soort gevallen is altijd:
" maar meneer, U heeft hem GEBRUIKT!

Uit de litanie tot nu toe komt naar voren dat je niet wild op onderhoud bent en wel door wind en weer trapt. Dan heb je een probleem. Een luxe fiets (Santos etc) wil je niet want daar heb je veel te veel onderhoud aan. Een simpele fiets zou prima zijn, maar de kwaliteit van frame en de doorgaans gemonteerde draaiende delen haalt het niet bij wat pak hem beet 40-50 jaar geleden gewoon was. Voor de prijs geldt echter hetzelfde, een fiets is in vergelijking met je inkomsten stukken goedkoper geworden.
Je kunt natuurlijk een fiets kopen met Rohloff, SON, Magura, gesloten kettingkast en meer van dat soort liefhebberijen, maar 3000 euro kwak je niet zo makkelijk meer ergens in het fietsenrek.

Hallo,
De site van vittorio geeft wel hoop maar dat is aan het andere eind van de wereld voor mij. Magura lijkt mij wel zelf te onderhouden. Het enigste zou zijn het olie verversen bij de rohlof, nieuwe achterband er op leggen. Het probleem van gazelle is gewoon dat het geld in de gimmicks en de marketing zit en niet in de duurzaamheid. Ja, zeggen ze dan en al die mensen die gazelle kopen hebben die het dan mis? Er zijn ook meerr mensen die Marianne Weber kennen dan Elly Ameling. Dus Elly kon niet zingen.
Het komt er dus op neer dat voor een onderhoudsarme fiets met versnellingen ik snel bij rohlof uit zal komen. De huis tuin en keuken dichte versnellingsnaven hebben gewoon een beperkte levensduur bij de manier waar op ik ze gebruik. Ik werk zelf in de metaal en denk dat het verschil tussen iets duurzaams maken en rommel gewoon een kwestie van keuze van de fabrikant. Iets dat duurzaam is vergt niet veel meer tijd dan iets dat rommel is. Ik heb zelf ooit een rvs ding gemaakt om mijn bagagerek te verbreden. Overleefd alles ongelakt. Dit was ook een van de redenen om die gazelle te kopen had nog een bagagerek waarop je iets kon vervoeren. Misschien dat bij Vitorrio het wel mogelijk is om een aantal ogen op het frame te laten lassen zodat het indien nodig wat zwaarder belast kan worden. Stond wel verbaasd van wat ze in vietnam allemaal op de fiets vervoerde. Maar die tijd komt nooit weer haha. De groeten Eduard