Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dank jullie wel voor alle informatie/adviezen. De tent heb ik eergisteren besteld bij Moontrail.zondraak schreef:Wij hebben recent de Hilleberg Staika gekocht in de USA via Moontrail. (.................) M.a.w Gewoon doen!
Een boete?? Nee hoor ik heb geen boete hoeven te betalen. 'k Zou niet weten waarom ...giantus schreef:Dat is zeker een goede koop! Leve de lage dollarkoers
Moest je ook nog de boete betalen, of zit dat al verwerkt in de prijs?
Wat ik mij echter afvroeg: Gaan jullie wel in Nederlandse winkels kijken naar de tentjes? Ik heb dat ook wel eens gedaan, maar voelde me toch wat opgelaten!
maar prijzen worden altijd exclusief salestax aangegevenSephi schreef:kleine correctie willem. BTW is er wel, a 8% in principe, maar dit geld alleen maar voor aanschaffen binnen de staat waar je het naar toe laat sturen.
Dollarkoers heeft er weinig mee te maken, maar importeurs en detailhandel hanteren missschien wel andere marges. De amerikaanse economie is nu eenmaal niet denderend, en een amerikaans merk is hier wat exclusiever.
Daarnaast is het zo dat momenteel veel dingen goedkoper zijn in de VS.
De prijzen zijn vaak nog gebaseerd op de oude verhouding tussen euro en dollar(~ 1 op 1). Waar je in de zwerfkei 250 euro betaald voor een North face jas, betaal je volgens de site van the northface zelf voor diezelfde jas 220 dollar.
1 USD = 0,70 euro doe je daar 30% bovenop dan is het nog altijd 0,90 euro.m-gineering schreef: Transport x invoerrechten x BTW is al gauw 30% opslag op de amerikaanse consumentenprijs
Bedoel je hiermee de inklaringskosten van TNT post? Voor bovenstaand voorbeeld zou dat dan € 16,75 zijn. Die 10% die je uiteindelijk verdient is idd nauwelijks de moeite, heb je echter een kennis of familie in de States die kleine pakketjes als "gift" opstuurt dan kunnen deze vaak onopgemerkt door de douane komen. Met een tent is het wat lastiger, het zou dan misschien de moeite waard zijn er meteen een fietsvakantie in de USA aan vast te knopen (heb je dus 130 euro korting op de vlucht ), kan je gelijk testen of het materiaal deugt en aanspraak doen op de garantie bij de winkel waar je 'm hebt gekocht.M. schreef: Afhandeling douane ~ 10 EUR