Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1095 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34009 berichten
Het ding is beschoten. Staat ie in Kroatië?
Nee, in Ravenna, ooit hoofdstad van het West-Romeinse rijk
Basilica di Santa Maria in Porto
https://maps.app.goo.gl/GP7c2ykLenMCW8ct9

Tijdens onze Romereis in de 5e klas reden we langs Ravenna om de wereldberoemde, achthoekige en bijna 1500 jaar oude Van San Vitale te bezichtigen. Die kon ik mij wél herinneren. 🤔
Maar hoe heb je het dan gevonden?
Ik kon me deze steenkleur van Bologna herinneren, maar daar was het niet. In Verona kwam ik deze kleur ook tegen. Ook heeft Vos eerder een foto van Venetië geplaatst. Toen ben ik in/bij ongeveer die driehoek steden afgelopen door op Google Maps afbeeldingen van "iglesia" te zoeken. Ik wilde al stoppen en probeerde Ravenna als laatste, en bingo! Nu heb ik wel 20 minuten van mijn film gemist. 🤭
Ik zal je bijpraten: Salma en Penélope gaan door. :D
Een gebied ter grootte van Luxemburg afstropen op "kerk", en dan vinden. Respect! Alleen in Revenna zelf staan al minstens tientallen van dit soort gebouwen. Dus echt knap gevonden.
Maar nu weet ik ook weer waarom ik wat had ingezoomd op de foto. Te kenmerkend (in dit geval die toren) en het wordt zo gevonden.
Hoe dan ook, beurt naar willem.m.
Nou nu maar effe eentje van de Eiffeltoren dan.
Nieuwe opgave:

2152 (2).jpg
Wageningen?
Toch wel goed dat bij de edit de plattegrond nog even blank werd gemaakt ;)

Maar volgens mij heeft Leon 'm ook voor de aanpassing nog gezien (-:
Ik ken mijn wereldsteden wel. :D
Ja, dom van mij om dat bord zo te laten. Ik zag het toen het kwaad al was geschied.

Stiekem hoop ik wel dat Leon de plek om een andere reden herkende. In elk geval wint Leon deze ronde!
Nee ik herkende de tronie van Bernhardt niet direct.
Morgen komt een foto. \zzz
Het gebouwtje met puntdak geheel links lijkt me na-oorlogs Brabants, zelfde stijl als het inmiddels afgebroken station van 's-Hertogenbosch (vind ik nog altijd jammer). De woonplaats van willem.m. Daarnaast een ingang met twee zuiltjes van een tuin of zo. Achter het menu-bord ligt een loper met touwpaaltjes, ingang van een hotel?
Als je bijv. op "hotels Den Bosch" op Google satelliet, kun je alle hotels vinden, dan inzoomen maar. Dit raad plaatje komt echter niet in Streetview van de Brabantse hoofdstad voor. Ook Wageningen geprobeerd, maar daar is slechts één hotel, De Wereld, bekend van de capitulatie.
Spiegelend op het raam rechts staat bij de globe een afzinkbare, roestvrijstalen zuil. Voetgangersgebied, wat het zonebord rechtsboven ook bewijst.
Man, dat wordt een moeilijk gezoek....
Ai. Take away burgers.

Misschien dat de chef en de manager een beetje tijd over hebben voor het lezen van een boek.
Grandonneur schreef:
wo 05 jan, 2022 22:17
Het ding is beschoten. Staat ie in Kroatië?
Misschien eerder gaten waar bouwsteigers eraan hebben gezeten en nadien niet dichtgemaakt, zag ik wel vaker in Italië. De kerk van het Drentse Zweeloo heeft die ook.
Leon schreef:
wo 05 jan, 2022 23:13
Wageningen?
willem.m schreef:
wo 05 jan, 2022 23:17
... In elk geval wint Leon deze ronde!
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jan, 2022 00:10
Het gebouwtje met puntdak geheel links lijkt me na-oorlogs Brabants, zelfde stijl als het inmiddels afgebroken station van 's-Hertogenbosch (vind ik nog altijd jammer). De woonplaats van willem.m. Daarnaast een ingang met twee zuiltjes van een tuin of zo. Achter het menu-bord ligt een loper met touwpaaltjes, ingang van een hotel?
Als je bijv. op "hotels Den Bosch" op Google satelliet, kun je alle hotels vinden, dan inzoomen maar. Dit raad plaatje komt echter niet in Streetview van de Brabantse hoofdstad voor. Ook Wageningen geprobeerd, maar daar is slechts één hotel, De Wereld, bekend van de capitulatie.
Spiegelend op het raam rechts staat bij de globe een afzinkbare, roestvrijstalen zuil. Voetgangersgebied, wat het zonebord rechtsboven ook bewijst.
Man, dat wordt een moeilijk gezoek....
🤔
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jan, 2022 00:10
Ook Wageningen geprobeerd, maar daar is slechts één hotel, De Wereld, bekend van de capitulatie.
...
Man, dat wordt een moeilijk gezoek....
Waarom dacht je dat ik Wageningen een wereldstad noemde? Niet omdat Maarten van Rossum altijd zo lyrisch praat over de plaats waar hij is opgegroeid. ;-)

Volgende foto.
Afbeelding
Volgende foto al en ik zie nog geen oplossing van de raadselfoto met het menubord....? :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jan, 2022 15:06
ik zie nog geen oplossing
Je hebt toch echt zelf ook de oplossing gegeven, maar niet als eerste. Hotel de Wereld.
https://www.google.com/maps/@51.9673172 ... 384!8i8192