Additionally, paste this code immediately after the opening tag: giant expedition 1.0 (2007) - Forum Wereldfietser

giant expedition 1.0 (2007)

beste iedereen

op zoek naar een nieuwe vakantie-pendel-winkel-papa-fiets viel mijn oog op de giant expedition. dit vooral vanwege zijn goede remmen en naar mijn mening goede prijs/kwaliteit verhouding.
volgens mijn fietsenmaker is de voorraad van deze fietsen (het 2006 model) in belgie en nederland volledig op, en heeft de importeur geen plannen om het nieuwe 2007 model in te voeren. dit nieuwe model lijkt mij nog beter (veel xt ipv lx), maar de prijs zal ook wel ietsje hoger liggen. (voor meer info: http://www.giant-bicycles.com/de-DE/bik ... 304/27746/)

daarom heb ik volgende vragen:
- heeft iemand dit nieuwe 2007 model ?
- zo ja, hoe ben je eraan geraakt (via duitsland of op een andere manier?) en hoeveel kostte hij precies ?
- is het aan te raden om via een duitse webwinkel een fiets te bestellen ?
- weet iemand een goede duitse fietsenwinkel dicht bij de (belgisch/nederlands - duitse grens?)
- of heeft iemand andere idee-en om deze fiets toch te bemachtigen

alvast bedankt

kerf

Als jouw fietsenmaker een bakker was en hij had geen bruin brood meer zou hij zeggen dat overal in het land geen bruin brood meer te koop was.

even googlen met de onderwerpregel van je eigen bericht, leverde al meteen 1 fiestenwinkel in NL die de door jouw gewenste fiets verkoopt.http://www.fejo.nl/fietsen/Giant_fietse ... %20fietsen

Sjirk

Prijs en genoemde onderdelen bij bovenstaande zaak lijken me gelijk aan het 2006-model. Zeker geen 2007, denk eerder overjarige voorraad die ze proberen weg te werken.

Overigens niets mis met het 2006-model. Als de LX-zooi op is (en dat duurt wel ff) kan je altijd nog upgraden. rest van de fiets is al goede klasse.

Maar de 2007 ziet er zeker goed uit. Ben benieuwd wat deze zou moeten kosten, al ga ik er m'n 2006 zeker niet voor inruilen ;)

volgens mijn fietsenmaker is de voorraad van deze fietsen (het 2006 model) in belgie en nederland volledig op, en heeft de importeur geen plannen om het nieuwe 2007 model in te voeren.
:?: Ben even de weg kwijt. Het lijkt me niet vreemd dat er geen 2006 modellen meer worden aangevoerd, het 2007 model is uit of bijna uit (volgens mij wordt deze al geleverd, maar ik kan me sterk vergissen).
Als je graag het 2006 model wilt, dan zou ik wat winkels afbellen. Er zijn vast nog winkels die er een hebben staan. Toen ik laatst bij mijn favo zaak was, stond daar nog wel een expedition. Ik weet alleen niet of het een 2006 of 2007 was.

En die fietsen worden in Lelystad gemonteerd, dus importeur lijkt me ietwat overdreven :wink:.

Heeft het nederlandse 2007 model ook al het XT spul net als de duitse variant? Want er zitten wel verschillen in de beide versies. Al is het meer kwa uiterlijk. Als we de nederlandse giant website moeten geloven os dat namelijk niet zo. Of hebben die nog het 2006 model op de website staan ?