Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1092 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34012 berichten
Nee, helaas. Wel het goede land.
Het scheelt een km of 10 (het is aan de oostkant van San Remo) maar ik keur hem goed. Ze lijken erg op elkaar.
Je herkende het meteen zeker?
Ha ha, ik dacht inderdaad eerst dat ik het plaatje herkende van mijn fietstocht in 2010. Maar toen ging ik twijfelen - en terecht, want de fietstunnel bij Bolzano ziet er anders uit:

_MG_8329.jpg
Wel leuk voor de afwisseling zulke tunnels, en als het buiten heet is zelfs aangenaam.

Nieuwe opgave:

Knipsel.JPG
JanH schreef:
ma 03 jan, 2022 09:48
Ik had een Raad plaatje! van dezelfde camping, ook geraden door, u raadt het al…..
https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... de#p386189
Da's al weer heel veel pagina's geleden. En voordat ik zelf op die camping stond, want ik nam mijn foto in juli van dit jaar, dus jouw plaatje had toen je het in februari plaatste voor mij nog geen bijzondere betekenis. Het wordt zachtjesaan moeilijker om nog een plaatje te plaatsen van een locatie die nog niet aan de beurt geweest is dan om een plaatje te raden. ;)

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 03 jan, 2022 12:13
... Het wordt zachtjesaan moeilijker om nog een plaatje te plaatsen van een locatie die nog niet aan de beurt geweest is dan om een plaatje te raden. ;)
Het leidt zelfs tot tunnelvisie!

Maar zonder gekheid, als we wat minder honkvast zouden zijn zouden er meer nieuwe plaatjes komen. Ik zie bijvoorbeeld nauwelijks raadplaten uit Noord-Holland (ten noorden van Amsterdam), Flevoland, Friesland, en uit België nog veel minder.
willem.m schreef:
ma 03 jan, 2022 12:34
Het leidt zelfs tot tunnelvisie!
:D
Ik zie bijvoorbeeld nauwelijks raadplaten uit […] Flevoland,
Dat komt omdat foto's van lange rechte wegen zonder aanknopingspunt niet meer mogen.
en uit België nog veel minder.
Dat is aan jouzelf te wijten, die foto's staan nu allemaal in 'ugly houses'!

;)

Carl
Zo te zien Renswoude.
Goed gevonden, Renel!
Nächste:
fietspaden.jpg
Hier, Le Pont de Brie in Normandië. Vlakbij een goed restaurant.
Klopt Vos! La Vélo Francette® komt er langs. Beurt naar Vos.
Zal wel te Bingen zijn, maar ja..
1.jpg
Wat hebben ze daar nou weer met die boom gedaan :cry:. Ziet er toch niet uit.
Google lens werkt niet. Ook Frankrijk maar ziet er wat zuidelijk uit. Was dit geen lindeboom? Moet ook eens gesnoeid worden, want die groeit zo hard. Links staan nog meer gekortwiekte bomen.
Volgens mij werkt Google lens wel, maar dat gebruiken we niet meer volgens de ongeschreven regels…
Maar toch wel om er achter te komen of het een lindeboom is?
Grandonneur schreef:
ma 03 jan, 2022 18:34
Wat hebben ze daar nou weer met die boom gedaan :cry:. Ziet er toch niet uit.
Dat heet kandelaberen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kandelaberen
Sommige soorten kunnen juist goed tegen. Knotwilgen bijvoorbeeld.
Polling schreef:
ma 03 jan, 2022 20:02
Volgens mij werkt Google lens wel, maar dat gebruiken we niet meer volgens de ongeschreven regels…
Je mag Lens of Bing gerust gebruiken, zolang je vervolgens maar niet gaat raden. Martin weet veel en wint vaak, ook zonder hulp van een algoritme.

On-topic:
Het ziet er Zuid-Frans uit. Ergens in de Aquitaine, Midi-Pyrenees of Languedoc-Roussillon misschien? Zo ja, dan beperken we het zoekgebied in één keer tot slechts een kwart van Frankrijk.
Provence? Ik zie vergelijkbare in Bédoin en Gordes.