Beste lezers van dit topic.
De vraag naar Santossen met riemaandrijving stijgt jaarlijks. De vraag naar Santossen met derailleur daalt jaarlijks. De levertijden van derailleurgroepen zijn momenteel extreem. Sommige Shimano onderdelen hebben een levertijd van 3 (!) jaar. Deze combinatie van vraag en levertijden hebben mij doen besluiten om, vooralsnog, te stoppen met het aanbieden van Santossen met derailleurs.
Het is voor ons best lastig om derailleur onderdelen te krijgen, we zijn immers maar een kleine fabrikant en gebruiken nog minder derailleurs. Sinds Corona is dit nog lastiger. Om in deze gekke tijden toch flexibel te kunnen blijven zijn we met BYO begonnen; bring our own. Dit houdt in dat jij (of de winkel) de derailleurgroep levert en wij daarmee een mooie Santos bouwen (mits het technisch past natuurlijk). Hopelijk kunnen we hiermee Corona goed doorkomen om dan daarna misschien weer te beginnen met een toffe derailleurgroep. BYO doen we overigens ook met andere onderdelen zoals verende voorvorken, ook zo'n lastig inkoopartikel (levertijd >2 jaar).
Heeft iemand verder nog vragen, stel ze mij dan gerust. Via het Santos Whatsapp nummer (0252823290) kun je je vragen direct aan mij stellen. Soms wel zo handig
Ik wens jullie allen goede dagen en hoop dat je er nog iets gezelligs van kunt maken.
En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de fiets.
Groet Robbert
Oprichter Santos Bikes