Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hispaniaroute - Forum Wereldfietser

Hispaniaroute

Beste fietsers

Deze zomer (juli) zullen ik en mijn reisgezel de hispaniaroute door Spanje fietsen.
We vertekken in Malaga en eindigen hopelijk in Pau.
We vroegen ons af wat de goedkoopste manier is om tot malaga (welke vliegtuigmaatscappij, bus, trein ofzo.. ) en terug vanaf Pau naar Belgie.
Zijn er mensen die deze route al gefietst hebben dan zijn hun tips en bedenkingen natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt

Tim

Ik zou kiezen voor de route van Paul Benjaminse en Fred van Eck, "Onbegrensd fietsen naar Andalusie". Je kunt deze route ook omgekeerd doen naar Girona.
Deze route is mooier dan de "Hispania Route". De "Hispania Route" gaat over een saai stuk Meseta, terwijl de route van Paul en Fred onder andere Cuenca (met de hangende stad), de bron van de Taag, Albarracín (volgens diverse kenners het mooiste dorp van Spanje), Teruel ( met de opvallende Mudéjar-torens en los Amantes) en El Maestrazgo aandoet. Plaatsen en streken die je niet mag missen!!!!!
Kijk eens kijken bij Virgin en Raynair. Er gaan zat goedkope vluchten van Belgie naar Málaga. Ook terug vanuit Girona of Barcelona is dat geen probleem.
Boek wel tijdig, want hoe voller het vliegtuig (de vlieger zeggen jullie in Vlaanderen)is gereserveerd des te sneller stijgen de prijzen. Informeer naar de voorwaarden voor het meenemen van de fiets. Hiervoor moet je vaak contact opnemen met het call center om dat te regelen.
Zeker in Catalonie gaan er voldoende regionale treinen, waarin de fiets mekan, mocht Girona of Barcelona toch te ver zijn