door
Adieu » wo 15 dec, 2021 13:20
Fytsreizger schreef: ↑wo 15 dec, 2021 11:43
willem.m schreef: ↑wo 15 dec, 2021 10:13
Het valt me op dat Santos op dit forum veel gratis
exposure krijgt. In dit geval door een als
clickbait verpakte
retweet van een berichtje op MP.
Ben het met je eens dat Santos veel gratis exposure krijgt. Dit is echter wel de rubriek "Commerciële zaken".
Maar ik zou gewoon voor een Koga gaan. Prima fiets en met dezelfde opties toch snel €1.000,= goedkoper dan de Santos.
Heb je ze beiden wel eens uitgeprobeerd, met vakantiebagage volgehangen, 55 km/u van een berghelling af gesuisd en geconstateerd welke van de twee geen krimp geeft en welke van de twee uitdaagt om behoedzaam de berghelling af te gaan?
(Niet dat al onze fietsvakanties met 55 km/u van berghellingen afgaan, maar het is bij een afdaling een paar keer voorgekomen).
Of heb je bij beiden wel eens een hondenkar er achter gehangen en geconstateerd welke aanvoelt als een 2CV met een zware Fendt Caravan erachter en welke aanvoelt als een tank, ongeacht of er wat achter hangt?
Koga is absoluut een prima fiets en komt in veel opzichten tegemoet in de wensen voor de meeste vakantiefietsers, maar ik snap wel dat een Santos TM3+ € 853,- duurder is dan een Koga WTS.
In (een betere) vergelijking met een Santos TM 2.8 is de Koga € 477,- duurder en is het verschil dat de Koga XT schijfremmen heeft en de TM 2.8 Magura HS33 velgremmen.
Ergo: ze zijn beiden duur, maar je kunt appels en peren niet met elkaar vergelijken.
En er zijn nog meer goede vakantiefietsen: Idworx, M-geneering, Trek, Kona, Surly, Gazelle, Batavus, Avaghon, VSF Fahrradmanufaktur, Tout Terrain, Velotraum, etc. (om er een paar meer gratis exposure te geven
)