Valentino Dailybiker schreef: ↑zo 12 dec, 2021 10:20
@non-fixie
Hoe bevallen die pasela s?
Zelf ben ik erg te spreken over de gravel king semi qua comfort, ze hebben alleen iets meer weerstand vergeleken met de marathons
Zijn de pasela s aanzienlijk comfortabeler zoals de gravelkimgs?
De 28 mm Pasela PT vouwbanden zijn eigenlijk al jaren mijn standaardband, zeker voor toerfietsen. Licht, comfortabel, goed lekbestendig en ze zien er ook nog redelijk 'vintage' uit.
Of ze comfortabeler zijn dan Gravel Kings kan ik je niet vertellen; daar heb ik te weinig ervaring mee.
Omdat de Pasela's niet heel goedkoop zijn en ik het profiel ook wat grof vind, ben ik recentelijk wat gaan experimenteren met alternatieven in dezelfde prijsklasse (zo rond de €40/stuk).
Op de RIH van mevrouw non-fixie zitten nu 26 mm Panaracer Race C Evo 4-banden. Nog te weinig kilometers voor een definitief oordeel:
Wat meer testervaring heb ik inmiddels met de Vittoria Corsa Control G2. En daar ben ik tot nu toe best enthousiast over. Op de Van Tuyl van pagina 1 zit de 25 mm-versie (meer ruimte heb ik daar niet). Doen qua gevoel wel denken aan de 25 mm's van Veloflex.
Een setje in 28 mm (26,5 in werkelijkheid) heeft dit jaar wat Eroica-ritjes in Duitsland, Limburg en Italië glansrijk doorstaan. Ze gaan vast geen 10.000 km mee, maar ze rijden lekker en kunnen wel wat hebben: