Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tassen bij de Gazelle Kathmandu - Forum Wereldfietser

tassen bij de Gazelle Kathmandu

Ik heb een Gazelle Kathmandu en zoek voor deze fiets waterdichte voor- en achtertassen.
Ik heb al Ortlieb-tassen geprobeerd ( de Classics) maar deze zijn niet makkelijk te bevestigen.

Kan iemand mij een suggestie aan de hand doen?

Wat zegt de firma Gazelle?

beste, ik weet niet hoe lang je deze fiets hebt, maar ik zou terug gaan naar de winkel om een tubus drager te vragen.

mario

Waar zit het probleem: voor of achter? Ik heb even op een plaatje gekeken, en kan niet zo gauw bedenken wat er achter moeilijk zou kunnen zijn (behalve dat dit vast niet de stevigste drager is die er te koop is). De voordrager lijkt me een heel rare, maar ik heb hem nooit van dichtbij gezien. Hier kan ik me voorstellen dat je daar snel een andere voor wilt hebben. Omdat het een geveerde vork betreft denk ik dan het eerst aan de dragers van Old Man Mountain, zoals de Sherpa: http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm
Old Man Mountain dragers behoren samen met de al genoemde Tubus dragers tot het beste wat er te krijgen is. Ze hebben elk hun sterke en zwakke kanten, maar voor speciale gevallen zoals fietsen met vering of schijfremmen zijn de OMM dragers vaak wat geschikter.
Als je deze fiets net gekocht hebt mag je van de verkoper wel wat verwachten. Gazelle adverteert deze fiets als de ultieme treking fiets voor gebruik met veel bagage. Dat is weliswaar aardig overdreven, maar als er geen Ortlieb (de de facto standaard) tassen op passen is de fiets niet geschikt voor het geadverteerde doel.
Wim

bert sitters schreef:Wat zegt de firma Gazelle?
Gazelle reageert door te zeggen dat Frank van Rijn - "de wereldfietser"- die deze fiets mede heeft ontwikkeld, met Vaudetassen rijdt; welk type dat is weten ze niet.
Bedankt voor je reactie

En wat Frank heeft moeten verbouwen aan zijn dragers en/of Vaude tassen weten ze bij Gazelle waarschijnlijk ook niet? :roll:
Gazelle en reisfietsen! :twisted:

Maar wat een "wereldfiets" hebben we op de markt gebracht! :(

Maar Frank rijdt niet op een Kathmandu hoor! Het is gewoon marketing en 'reclame-slogans' moet je niet altijd geloven.

Overigens de domste reclame-slogan is die van Rohloff: 'No slogans - just facts!' Rarara wat klopt er niet aan hun slogan :?:

Hoi,
Ik weet niet of Frank nog op deze fiets rijdt, maar in april of mei 2005 heeft Frank deze fiets van Gazelle gekregen:
http://img176.imageshack.us/img176/5175 ... etsyt8.jpg
Hij heeft me erbij verteld dat hij er niet erg blij mee was hoe het een en ander was gegaan. Met name heeft hij veel moeite moeten doen om een gebogen stuurbocht te krijgen, ze werden nogal chagrijnig bij Gazelle van dit verzoek. De achterdrager heeft hij ook zeker niet uitgezocht.
Dat Gazelle zegt dat de Kathmandu in samenwerking met Frank is ontwikkeld is net zoiets als dat sommige producten in de supermarkt voorzien zijn van het opschrift "bevat olijfolie". Juridisch zal het wel kloppen, maar meer verwacht ik er niet van.
Maar ze zijn al een stuk beter bezig dan een jaar of 10 geleden, toen kon ik aan de Gazelle "Frank van Rijn replica" niet één onderdeel ontdekken dat ook op de fiets zat waar Frank mee reed.
Groeten,
Leon

Eric Schuijt schreef: Overigens de domste reclame-slogan is die van Rohloff: 'No slogans - just facts!' Rarara wat klopt er niet aan hun slogan :?:
Eh... Duitsers mogen geen gevoel voor humor hebben?

ze mogen het wel, maar hebben het niet :lol:

Even voor de goede orde:
Sinds vorig jaar rijdt Frank van Rijn op de echte Kathmandu, hetzij met een ander stuur, zadel, remmen, voorvork en andere voordrager. De achterdrager is wel dezelfde als op de Kathmandu in de folder, maar niet dezelfde als op de eerste Kathmandu (2 of 3 jaar geleden). Sinds Frank gesponsord wordt door Vaude rijdt hij ook met Vaudetassen. Tassen die allemaal hetzelfde ophangsysteem hebben.
Frank heeft voorzover ik het gezien heb niets aan zijn achterdrager of tashaken verbouwd. Of de Ortliebs er ook op passen weet ik niet maar ik mag aannemen dat je Ortliebs net als de Vaude's ook af kunt stellen op de diameter van de bagagedragerbuizen.
Is de fiets nog nieuw, dan zou ik naar de fietsenmaker gaan en de drager kostenloos laten vervangen door een Tubusdrager. Van voordragers voor verende voorvorken weet ik helaas niet veel.

fiets van Frank:
Afbeelding
klik voor vergroting

fiets van Frank met Vaudetassen:
Afbeelding
klik voor vergroting

Groeten,
Samuel

Overigens de domste reclame-slogan is die van Rohloff: 'No slogans - just facts!' Rarara wat klopt er niet aan hun slogan Question
Deze humor is inderdaad wat subtiel, niet iedereen snapt dat... geeft niet hoor

bombetter schreef: Is de fiets nog nieuw, dan zou ik naar de fietsenmaker gaan en de drager kostenloos laten vervangen door een Tubusdrager.
Waarom zo kinderachtig..... Eis toch gewoon dat de fiets kostenloos vervangen wordt door een IDworx. Slaat ook nergens op maar klinkt tenminste stoer :wink: