Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Low-rider aanschaffen Koga Miyata - Forum Wereldfietser

Low-rider aanschaffen Koga Miyata

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een Koga Miyata Confidence gekocht en nu wil ik een lowrider aanschaffen. Ik twijfel welke geschikt is voor mijn fiets ik heb in ieder geval 1 oogje waar hij aan bevestigd kan worden. (Zie bijlage)

Ik hoop er eentje te vinden voor ongeveer €50,-. De Tubus Tara valt hiermee al af bijvoorbeeld.

Ik hoop dat jullie een aantal tips voor mij hebben!

Groet, Tom (een beginnende, maar enthousiaste vakantiefietser :) )
D2C09261-570B-4FB3-AA16-0A4019978840.jpeg
Deze fiets heeft toch een feathershock voorvork?
Daar zou ik niet teveel bagage aan hangen
M276 schreef:
zo 12 dec, 2021 18:23
Deze fiets heeft toch een feathershock voorvork?
Daar zou ik niet teveel bagage aan hangen
Nee hij heeft geen feathershock voorvork!
Welkom!

Tomm223 schreef:
zo 12 dec, 2021 19:44

Nee hij heeft geen feathershock voorvork!
Prima te doen om een voordrager te monteren dan.

Al kun je ook overwegen je bagage dusdanig in gewicht en volume te beperken dat heel die voordrager en voortassen niet nodig zijn. Als je het bedrag van een paar voortassen en voordrager daarin investeert is er vast best wat te verbeteren. Kijk eens in het paklijst topic voor inspiratie:

viewtopic.php?t=35033

En misschien kunnen we wel meedenken als je daar zelf je paklijst plaatst?

Tomm223 schreef:
zo 12 dec, 2021 11:29
[...] ik heb in ieder geval 1 oogje waar hij aan bevestigd kan worden. [...]
Twee zelfs, de eerste zit halverwege je voorvork en je voorspatbord zit onderaan de voorvork al vast aan de tweede ;)

Tomm223 schreef:
zo 12 dec, 2021 11:29

Ik hoop er eentje te vinden voor ongeveer €50,-. De Tubus Tara valt hiermee al af bijvoorbeeld.
Kijk eens naar een gebruikt exemplaar van bijvoorbeeld een Tubus Ergo of Tara. Vaak zijn die nog prima voor genoeg kilometers om nog je komende 5 fietsen mee door te kunnen gaan ;) Eventueel even een spuitbusje verf eroverheen en lekker mee door fietsen.
Jurr schreef:
zo 12 dec, 2021 20:01
... Al kun je ook overwegen je bagage dusdanig in gewicht en volume te beperken dat heel die voordrager en voortassen niet nodig zijn. Als je het bedrag van een paar voortassen en voordrager daarin investeert is er vast best wat te verbeteren. ...
+1
Voor fietsvakanties waarbij je tenminste 1x per paar dagen een supermarkt tegenkomt heb je eigenlijk geen voortassen nodig, mits je spulletjes compact zijn en je niet zoveel mee zeult. Ik deed er zelf een jaar of tien over om hier achter te komen. 😉

/edit:
Als je er toch een wilt kopen, dan kan ik de Tubus Duo aanbevelen.
Zoals je merkt is dit een vaderlijk forum, je vraagt dan wel voordragers, maar is dit wel goed voor je? Wil je deze wel echt?
Gewoon monteren, op jouw voorvork kunnen verschillen de types, kijk ook eens gebruikt was een goede tip, dan vind je de tassen er misschien ook bij.
Als ze eigenlijk niet nodig zijn moeten er heel veel te koop staan gelukkig, ze worden wel goed verkocht.
precies...je was me voor.
Een Tara kost nieuw €60 ofzo? als je nou een goeie drager wilt hebben, zou je dat dan af laten ketsen op dat ene tientje.

Anders neem je een andere. Die montagepunten zijn altijd bruikbaar. tweedehands, gekregen van iemand die hem over heeft, nieuwe XLC voor €30, het kan allemaal..
Ik heb een voordrager liggen die ooit op een koga stond. Het merk van de drager is Blackburn.
Je mag hem hebben.
Als het je interesseert, stuur me een pb via het forum.
Jurr schreef:
zo 12 dec, 2021 20:01
Welkom!

Ik hoop er eentje te vinden voor ongeveer €50,-. De Tubus Tara valt hiermee al af bijvoorbeeld.
Kijk eens naar een gebruikt exemplaar van bijvoorbeeld een Tubus Ergo of Tara. Vaak zijn die nog prima voor genoeg kilometers om nog je komende 5 fietsen mee door te kunnen gaan ;) Eventueel even een spuitbusje verf eroverheen en lekker mee door fietsen.
[/quote]

Bedankt voor de tips! Ik vind voordragers wel fijn, deze had ik ook op mijn vorige fiets. :) Een tweedehands heb ik nog niet gevonden helaas. Misschien dat ik op de verkeerde zoekterm zoek?
Doe Nicole even een pb :wink:
willem.m schreef:
zo 12 dec, 2021 20:14

Als je er toch een wilt kopen, dan kan ik de Tubus Duo aanbevelen.
Is voor de Tubes Duo aan de binnenkant van de vork een “oogje” vereist?
JanH schreef:
di 14 dec, 2021 10:45
willem.m schreef:
zo 12 dec, 2021 20:14

Als je er toch een wilt kopen, dan kan ik de Tubus Duo aanbevelen.
Is voor de Tubes Duo aan de binnenkant van de vork een “oogje” vereist?
Ja volgens mij wel. Dat dat staat in ieder geval op de website.
https://www.tubus.com/en/products/front ... roduct/duo
Loopt lasrups cantilever nokken aan de binnenzijde van de vork niet door? Bij geen van de fietsen die hier 'op voorraad' staan kom ik dit tegen. Zie annotatie

/J
Schermafbeelding 2021-12-14 om 11.14.17.png
Ook op mp staan 2 blackburn voordragertjes. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. LBS binnenlopen en vragen of ie nog wat op zolder heeft liggen is een optie.
Die dingen die ik op mp zie breken als als je er naar kijkt.

Tubus voordragers zijn tweedehands vrij schaars omdat iedereen de zijne steeds meeneemt naar de volgende fiets.

Ene erik in leiden heeft er een: https://www.marktplaats.nl/l/fietsen-en ... s/#q:tubus
Dan heb je dus een drager voor het leven of je verkoopt hem voor hetzelfde weer door en dan kost hij niks.
Was efficiënter geweest als we met z’n vijven €2 aan TS hadden gedoneerd, kon ie Tara bestellen, klaar.
De Tubus Tara heb ik onlangs aangeschaft, past op de meeste voorvorken tussen 12 en 14 cm. breed.
N.b ik heb Ortlieb front roller classics gekocht (2e hands) maar merk dat de onderste haken maar net de Tara voordrager raken.
Vraag me af of dit goed gaat op onverhard terrein

groet
Dat zou je eens beter moeten uitleggen. Je hoort ze neneden toch vast te haken? Foto? Heb je met volle tassen geprobeerd?
Misschien de plaatsing van de haken niet lekker t.o.v. de lowrider?