Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 weken Fietsen in midden america, tips? - Forum Wereldfietser

3 weken Fietsen in midden america, tips?

Wij willen komend jaar 3 weken door midden america fietsen. Welk land weten we eigenlijk nog niet. Wie heeft er tips en misschien zelfs een leuke, mooie route!

Hallo Jolanda,

Wij zijn in 2002 door heel midden amerika gereden als onderdeel van een lange tocht.
Mijn persoonlijke mening is dat Costa Rica en Panama het leukst waren.

Voor de overig landen:
- Guatamala: mooi, maar niet erg geschikt om te fietsen. Veel stijl klimmen en dalen. (meestal meer dan 15% en dan 1500 meter per dag.)
Dit ligt natuurlijk ook aan de gekozen route. In ons geval niet erg goed gekozen.

- El Salvador: Veel mensen onderweg (locals) waarschuwden ons dat het gevaarlijk was. Dit gaf ons een onveilig gevoel. Overigens hebben we hier niets van gezien.

- Honduras: Helaas zijn we er in twee dagen doorheen gereden. Kan ik dus weinig van zeggen.

- Nicaragua: Managua is het niet echt pluis. Richting Granada was het wel leuk.

-Costa Rica: Hier hadden we het gevoel dat het echt veilig was, aardige mensen en de natuur is super. Het schijnt dat de panamericana druk is.
Wij zijn langs de pacifische kust gebleven. (aanrader!)
Costa Rica is wel een stuk duurder dan de omringende landen.

- Panama: Was leuker dan we hadden gedacht. Aardige mensen, maar de panamericana is niet echt druk, maar wel veel te smal.

Wij hebben het gedeelte Antigua (Guatamala) naar de grens van Costa Rica in twee weken gereden. Te snel eigenlijk om de mooie dingen te zien.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Marco de Wit
Hoi Jolanda, ik ben momenteel aan het fietsen in midden amerika. je kan mijn avontures lezen bij Lars goes Amerika´s groetjes Lars
Ik heb er welliswaar niet gefietst maar ik kan Belize aanraden.
Belize is vlak, weinig verkeer, fantastische mensen en als je in de zomer gaat zijn er vrijwel geen touristen. Het tweede grootste Barrier rif bevindt zich ook daar. Je kunt dan fietsen afwisselen met snorkelen. Een aanrader.

Veel plezier! Blanche

Begin vorig jaar ben ik in (zuid) Costa Rica en (noord) Panama geweest. Beide landen zijn me goed bevallen alleen kan ik me niet voorstellen dat iemand graag de panamericana wil fietsen. Heb dat een 100 km gedaan, van de panamese grens naar het noorden, en behalve dat er veel zwaar verkeer is zie je maar erg weinig van het land.
De kleine weggetjes door de bergen in Panama waren veel mooier. Af en toe wel steil maar een geweldig uitzicht.