Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordzeeroute - Forum Wereldfietser

Noordzeeroute

Hoi hoi,

Ik ben van plan om eind juli of augustus een begin te gaan maken aan de Noorzeeroute. Ik wil vanaf Groningen ongeveer beginnen en dan de route volgen tot aan Zweden of Noorwegen. Wie heeft er zin om mee te gaan? Of al eerder dit stuk gefietst om tips te geven over kamperen of jeugdherbergen.

Groeten Paulien

Hi Pailien,

zelf gaan we tegen die tijd (zover de plannen nu te overzien zijn) terug fietsen vanuit Denemarken... We nemen dan de trein vanuit Arnhem naar Kopenhagen en volgen dan de route terug naar Nederland. We hebben ongeveer 2 weken, dus nog even zien hoe en wat.

Leuk, misschien kunnen we een stukje mee op fietsen (als we toevallig dezelfde kant opgaan...) of komen we elkander tegen. :D

Bas

Hoi Bas,

Is dat niet de Oostzeeroute die van Kopenhagen naar duitsland? Maar ook inderdaad erg leuk. Hoe ga jij de treinreis regelen van arnhem naar Kopenhagen? Ik zit te twijfelen namelijk of ik van Skagen terug trein naar Nederland of van Oslo terug vlieg...ik weet niet wat het handigst/voordeligst zou zijn en of ik mijn fietsje een vliegtuig wel zo leuk vind.
Maar kopenhagen Nederland is ook wel een leuk idee.

Groeten Paulien

hallo paulien,

het stuk door duitsland heb ik nooit gefietst.
in denemarken heb ik deense routes aan elkaar geknoopt langs de kust. dat zal ongeveer hetzelfde zijn als de noordzeeroute. mooie routes met hier en daar onverhard.

Waar ik je eigenlijk op wil wijzen. is dat er in denemarken een boekje te koop is met daarin gratis of goedkope kampeermogelijkheden "overnatning i det fri" heet het boekje
in het boekje staan adressen van mensen waar je in de tuin kunt logeren maar ook van kampeer plekjes in de duinen of in het bos.
in het boekje staat aangegeven wat er allemaal is, meestal vrij weinig maar vaak wel een kraan.
ohja de kampeerplekken zijn bedoeld voor wandelaars en fietsers en meestal niet bereikbaar voor auto's
en nog iets, het boekje is alleen in het deens.
(ik spreek waarschijnlijk net zo veel of minder deens dan jij maar ik heb de plekjes bijna altijd kunnen vinden)

veel plezier

hoi frank,

bedankt voor de tip..Ik zal er naar zoeken in Denemarken. Scheelt dat je Deens meestal lezend wel redelijk begrijpt, tot dat ze gaan praten. Of is jouw dat niet opgevallen?

Groeten Paulien

Hi,

is idd een erg goede tip! Zal eens gaan vragen of iemand zo een boekje weet te vinden.

Tnx

Bas

Het boekje is gewoon te koop in Nederland.
Bij de ANWB is tie op voorraad!
Ik heb er ook veel gebruik van gemaakt. Is aan te bevelen, echt in het vrije.
succes, Mia

Hey Paulien,

Ikzelf ga ook in die periode op pad, en ik heb ook het plan om richting Denemarken te rijden, alleen heb ook ik nog geen fietspartner gevonden. Nu zie ik dat je vanuit Groningen gaat beginnen. Woon je ook in Groningen? In dat geval kunnen we misschien een keer een tochtje maken en kijken hoe het bevalt!

Steven

Hoi

Het lijkt mij leuk om mee te gaan. Ik heb het stuk in NL een keer gefietst van de Zeeuwse kust tot Nieuweschans. OP zich geen probleem.
HOe lang wil je gaan?

groetjes,
Leny

Hoi Steven en Leny,

Steven ik woon niet in Groningen in tegendeel ik woon in Breda, maar ik wilde vanuit Nieuwschans daar ergens in de buurt de route starten.
Ik wil tussen de 2 en 4 weken gaan. Ik weet het eerlijk gezegd nog niet helemaal, ligt er ook aan met wie ik zou gaan.
Op dit moment zit ik in Suriname tot 11 juli dan ben ik weer in Nederland...maar ik wil eind juli beginnen aan de tocht naar denemarken.
Ik weet niet wat jullie van plan waren.
Lijkt me iig erg leuk als er iemand meefietst.

Groeten Paulien

Hoi Paulien,

Ik heb tot 19 augustus vakantie. Ik dacht aan 3 weken uiteraard in overleg.
Ik wil nog naar zoveel plekken. Ik heb alleen geen zin om alleen te gaan.
Zo staan stukken van de NOordzeeroute ook nog op mijn lijstje.

Ben je in Suriname ook aan het fietsen?

groetjes,
Leny