Hallo,
En terwijl de groep nog niet bij het Peerd is, schrijf ik al dit verslag. Vandaag met bewolkt maar verder prima weer (amper wind, geen drup) een Rondje Groningen/Drenthe. Met zijn elven (Kees, GerardV, GerardS, René, Geke, Margo, Maarten, Bert, Edith, Cilia, Petra) vertrokken we even na tienen onder aanvoering van Kees. Via bedrijventerrein ZO, langs het kanaal en bij Waterhuizen door de Westerbroekstermadepolder. Een paar doorsteken, door Kiel-Windeweer, even gezwaaid naar Marten en op naar Spijkerboor. Daar zat het café bomvol, dus nog een km of tien over schelpenpaadjes naar Gieten. Bij hotel Het Zwanemeer aan de koffie/cola met appeltaart/bosvruchtentaart. Terug en via Eext door de bossen. Daar verloren we GerardV (gele Gerard), die het koud had en voor ons uit langzaam uit het zicht verdween. Bij de campings van Zuidlaren nog even een boterhammenstop waarna we over de bospaadjes van Vijftig Bunder en door het afgeladen Appèlbergen Haren bereikten. Daar sloegen Kees en ik rechtsaf naar huis. De rest toog verder over (waarschijnlijk) de Helperzoom weer richting stad.
Prima tochtje, dus ik bedank namens eenieder Kees voor het uitzetten van de route, wens iedereen nog een fijne middag en avond en tot de volgende keer!
Groet, Petra.