Tuurlijk Loknor, na hen de nodige liabilitydocumenten in drievoud te hebben laten handtekenen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Tuurlijk Loknor, na hen de nodige liabilitydocumenten in drievoud te hebben laten handtekenen
Want derrimensen zijn te min om mee te delen in het vloeibaar kilometervreterplatina?
Een setje kost 20€-30€.Grandonneur schreef: ↑zo 17 okt, 2021 20:41Ik begrijp wel dat ze er heel veel geld mee verdienen. Reken maar na: 2x1 liter verkocht voor €150 en dat gaat met winst (aanname), het veertigste deel daarvan 2x25ml voor een tiende deel van €150.
Klinkt interessant. Maar wat is daarvoor je bron? Of is het slechts een aanname?
Je kan wel gelijk hebben - ik laat je weten wanneer mijn Rohloffnaaf het begeeft (er staat amper 118.000km op, met 19 oliewissels gespreid over 16 jaar - bijna allemaal uit dezelfde fles).
Hier: https://www.oliedienst.nl/h/662/motorol ... 0kunststof.
Excuus - de 1L-fles is nog maar 12 jaar oud (ik wist dat ik het woordje 'bijna' moest gebruiken in die zin) Zie dit oude draadje.
Da's bij een leverancier van motorolie inderdaad.
Niks verkeerd met ervaringen delen.Aniphys schreef: ↑ma 18 okt, 2021 14:30Excuus - de 1L-fles is nog maar 12 jaar oud (ik wist dat ik het woordje 'bijna' moest gebruiken in die zin) Zie dit oude draadje.
Misschien moet er maar iemand eens naar Rohloff zelf mailen ivm de shelf life van de olie?
Ik begrijp de voorzichtigheid van Blackbelt, maar ik wil het risico wel lopen (en ik beloof achteraf niet te kniezen als er iets gebeurt met mijn naaf). Mijn toedracht is misschien wel statistisch irrelevant (dat is trouwens elke gebruikerservaring met n=1), maar als er nog mensen zijn die dezelfde ervaring delen wordt het misschien al iets relevanter .
Vroeger werd er in sommige auto versnellingsbakken en overdrives nog best wel eens motorolie geadviseerd door fabrikanten.
Duidelijk verhaal Blackbelt en ik ga daar technisch weinig aan betwijfelen. Ik moet bekennen dat het bij mij niet zozeer om de financiele besparing gaat - het is eerder gemakzucht (ik weet het, geen deugd). Ik was het beu om telkens die kleine flesjes te bestellen bij de lbs, met de nodige (zeer lange) wachttijden (dat was pre- e-commerce). Ik heb toen in 2009 beslist de 1L flessen te kopen - en die staan nu op het rek. Wanneer het ongeveer tijd wordt voor een oliewissel, neem ik gewoon de fles en begin eraan. Easy.
Ja, toen een potente auto 75 pk had, en je nog elke 2500km (Mitsubishi Colt 1980 had dat voorschrift) de olie moest wisselen.
Na 16 jaar kan je inderdaad niet klagen. Persoonlijk denk ik ook niet dat de olie van Rohloff bestaat uit Eenhoornsap met nano partikels.Aniphys schreef: ↑ma 18 okt, 2021 15:10Duidelijk verhaal Blackbelt en ik ga daar technisch weinig aan betwijfelen. Ik moet bekennen dat het bij mij niet zozeer om de financiele besparing gaat - het is eerder gemakzucht (ik weet het, geen deugd). Ik was het beu om telkens die kleine flesjes te bestellen bij de lbs, met de nodige (zeer lange) wachttijden (dat was pre- e-commerce). Ik heb toen in 2009 beslist de 1L flessen te kopen - en die staan nu op het rek. Wanneer het ongeveer tijd wordt voor een oliewissel, neem ik gewoon de fles en begin eraan. Easy.
Ondertussen heeft mijn Rohloffnaaf zichzelf al ongeveer 13x terugverdiend (fietsvergoeding woonwerkverkeer in Belgie - heerlijke uitvinding), dus ik heb niet het recht om te klagen mocht er iets met de naaf gebeuren. Zie het als een dapper experiment van me - met die oude gevaarlijke olie . Maar voor alle duidelijkheid - tot nu toe alles pico bello in orde - hij draait als een zonnetje (disclaimer: n=1).
Zou nochtans mooiste beschrijving zijn, haha. Goed gevonden.
Bestaat daar een lakmoesproef voor? Ik heb echt de indruk dat de viscositeit van de olie nog niet is veranderd in al die jaren (maar ik besef dat het menselijk geheugen voor nuances in eenhoornsapviscositeit ook niet onfeilbaar is).