Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1021 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34680 berichten
Google deed bepaald niet kinderachtig toen ik de foto van JanH liet zien.
Screenshot_20211012-005530.png
Vandaar mijn keuze om af te zien van deelname in deze ronde.
Hier is dan mijn volgende:
DSCF8538.JPG
Als startpunt denk ik aan een oude dijk in Noord-Holland.
Ik heb wat trajecten van de Westfriese Omringdijk bekeken, maar kan het niet zo vinden. De wegen bevinden zich op de dijk, en niet er naast.
En wat doen die oude lantaarnpalen daar, mn die op de dijk is wat out of place (imho).
Je moet wat zuidelijker gaan zoeken....
JanH schreef:
di 12 okt, 2021 17:22
En wat doen die oude lantaarnpalen daar, mn die op de dijk is wat out of place (imho).
En wat staat er naast de linkerlantaarnpaal? Een zeilbootje? Ze willen hier duidelijk ergens de aandacht voor trekken.
Leon schreef:
di 12 okt, 2021 19:51
En wat staat er naast de linkerlantaarnpaal? Een zeilbootje? Ze willen hier duidelijk ergens de aandacht voor trekken.
Daar ligt, moeilijk zichtbaar, een toegangsweg tegen de dijk omhoog, naar iets waarvoor dat reclamebord dient.
Ik denk hier op de Zeedijk.
Hallo Renel, je hebt het goed, het is bij Uitdam iets onder Monnickendam. Zelfs op een novemberdag (2017) kon ik daar een mooie fietstocht maken. De volgende is voor jou.
Ik zag daar idd veel fietsers op streetview. Weinig dijken daar waar een afslag richting water is.

Nieuwe opgave:
huizen.jpg
Huizen?
Ergens tussen Brussel en Charleroi?

Aan de Tivolistraat in Leuven.
Martin E. van Doornik schreef:
di 12 okt, 2021 21:54
Hallo Renel, je hebt het goed, het is bij Uitdam iets onder Monnickendam. Zelfs op een novemberdag (2017) kon ik daar een mooie fietstocht maken. De volgende is voor jou.
Heb ik dit of een soortgelijk plaatje niet al eens geraden? 🤔
Foto in oostelijke richting in Noord Frankrijk denk ik zo, of toch Wallonie.
willem.m schreef:
di 12 okt, 2021 22:22
Martin E. van Doornik schreef:
di 12 okt, 2021 21:54
Hallo Renel, je hebt het goed, het is bij Uitdam iets onder Monnickendam. Zelfs op een novemberdag (2017) kon ik daar een mooie fietstocht maken. De volgende is voor jou.
Heb ik dit of een soortgelijk plaatje niet al eens geraden? 🤔
Bedoel je deze? viewtopic.php?f=23&t=7669&p=385010&hili ... jk#p385002
Is 2,5 km (over de weg) naar het zuiden.
Ik zou het niet tussen Brussel en Charleroi willen noemen, het land is dan al wel goed. De camera was op het oosten gericht.
Ik zie achteraan de spoorbaan erg laag geplaatste portalen van de bovenleiding. Is daar ergens een afdaling naar een tunnel? Op de voorgrond een aftakking naar een andere richting.
Maar het is een giga hoop werk om dit uit te zoeken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie ... elgi%C3%AB
Ik ben niet goed bekend in België en zou het niet weten.

Vormen de letters "M E L K" een aanwijzing?
Het is niet in Wallonie. Ik zie op streetview geen tunnel in de buurt. "MELK", geen idee, gezien de locatie kan ik alleen iets voor de L verzinnen.
Bingo!
https://maps.app.goo.gl/3R7nfo49SXE4QC9x6

Ik was al richting Leuven aan het kijken, en met die L moest het daar wel zijn.