Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1014 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34683 berichten
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 14:53
Ik vind het dan ook knap dat je op deze zoekwoorden komt.
Dat was de laatste regel van de tekst op de foto :?
Een meer op reiservaring gebaseerde insteek zou zijn geweest: "dit is typisch een dorp in de Ardennen". Ja waarom eigenlijk .... De met shingles bedekte daken? En welke streek van de Ardennen dan? Waarop is dat te baseren? De vorm van de torenspits?
O, haha, ik had dat raadplaatje niet meegekregen... Nou dan was het idd te makkelijk. Ik ben het met je eens dat te makkelijke raadplaatjes rücksichtslos teruggeduwd moeten worden.
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 15:34
...
...Ik ben het met je eens dat te makkelijke raadplaatjes rücksichtslos teruggeduwd moeten worden..
Wat is gemakkelijk ?
Een foto vlak bij mijn huis is voor mij gemakkelijk.
Maar niet voor jou.

RaadPlaatje is er bij gebaat dat de raders iets vertellen over hun werkwijze.
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 13:53
We hebben toen Ongeschreven Regel 24.1 lid b opgesteld dat deelnemers oproept om van Google Lens geen gebruik te maken.
Helaas zijn de ongeschreven regels afgekeken van een andere niet nader te noemen organisatie:
Goed om te weten:
• Het niet gebruiken van een Google Lens is niet verplicht: het is vrijwillig. Je hebt met het toch gebruiken dezelfde rechten als raad plaatje-deelnemers zonder.
Genoeg tekst. Wanneer komt het volgende Raad plaatje!🤨
spoorzoeker schreef:
vr 01 okt, 2021 15:49
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 15:34
...
...Ik ben het met je eens dat te makkelijke raadplaatjes rücksichtslos teruggeduwd moeten worden..
Wat is gemakkelijk ?
Een foto vlak bij mijn huis is voor mij gemakkelijk.
Maar niet voor jou. ...
Klopt. Dat is subjectief. Een sloot in Groningen is voor JanH makkelijk, net zo als een molen (overal!) voor Martin, een weiland in Twente voor Poppink, een viaduct in het Zuid-Limburgse grensgebied voor Leon of een foto vlakbij jouw huis - maar niet voor mij. Toch zijn er raadplaatjes die ook objectief gezien als 'te makkelijk' kunnen worden gekwalificeerd. :D

londen.jpg
P.S.
Waar blijft Poppink met de nieuwe raadplaat? Ik heb weekend!
Poppink schreef:
vr 01 okt, 2021 12:30
Och ja, natuurlijk, in de Dropbox versie.
Ik vind het prima.
Jij bent weer.
WillemT is aan de beurt.
Ik zal morgen even kijken :) . Fijne avond!
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 16:12
spoorzoeker schreef:
vr 01 okt, 2021 15:49
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 15:34
...
...Ik ben het met je eens dat te makkelijke raadplaatjes rücksichtslos teruggeduwd moeten worden..
Wat is gemakkelijk ?
Een foto vlak bij mijn huis is voor mij gemakkelijk.
Maar niet voor jou. ...
Klopt. Dat is subjectief. Een sloot in Groningen is voor JanH makkelijk, net zo als een molen (overal!) voor Martin, een weiland in Twente voor Poppink, een viaduct in het Zuid-Limburgse grensgebied voor Leon of een foto vlakbij jouw huis - maar niet voor mij. Toch zijn er raadplaatjes die ook objectief gezien als 'te makkelijk' kunnen worden gekwalificeerd. :D


londen.jpg

P.S.
Waar blijft Poppink met de nieuwe raadplaat? Ik heb weekend!
Rue de l'Université - Paris, Île-de-France
Ik vind de zoekplaatjes met oriëntatie punten het leukst.
Plekken uitpeilen aan de hand van gebouwen op de achtergrond, een tv toren, een brug en zo.
Vaak zie je ook van die kenmerken als een wegbeeld, type hoogspanningsmasten en zelfs de lichtval.
Die is vlak aan zee heel anders dan in het binnenland.
Kerktorens hangen me danig de kerk uit.
Lekker puzzelen dat is de grote aantrekkingskracht van zoekplaatje.
Leon schreef:
do 08 jul, 2021 21:48
Afbeelding
Op 8 juli maakte ik dit raad plaatje. Toen wist ik niet dat ze over 37 minuten grotendeels tegen de vlakte gaan.
Live: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211002_92844105
JanH schreef:
vr 01 okt, 2021 16:23
Poppink schreef:
vr 01 okt, 2021 12:30
Och ja, natuurlijk, in de Dropbox versie.
Ik vind het prima.
Jij bent weer.
WillemT is aan de beurt.
IMG_9155.jpg
@Leon: Naar mijn bescheiden mening komen meer bouwwerken in België voor een implosie in aanmerking. Zie de uglybelgianhouses insta page of deze recente jubileumuitgave van het gelijknamige boekje: https://www.ako.nl/more-ugly-belgian-ho ... 35203.html.

Zo, nu gaan zoeken naar de raadplaat van WillemT!
renel schreef:
za 02 okt, 2021 13:39
Haastrecht.
Dat is supersnel .... Je woont zeker in Haastrecht of directe omgeving :D
Kan je er nog steeds (t)rouwen?
Nooit geweest, ik had geluk met zoeken.

Nieuw raadplaatje:
marct.jpg
Een informele veemarkt zoals je ze niet veel meer ziet.
De sponsor is olieboer Roger Myaux.
https://www.myaux.be/
Hij is actief ten ZW van Charleroi.

Maar de veemarkten in die buurt vinden plaats in grote strak georganiseerde hallen, die als voorportaal van een abattoir fungeren.
Maar van een abattoir is hier geen sprake.

Afgaand op het verkeersbord voor een rotonde voor de Pharmacie bevinden we ons nog wel in Belgie.
Omdat de rondgaande pijlen vrij dun zijn uitgevoerd.
Misschien net zoiets als de Zuidlaarder markt eens in het jaar maar dan met dikbilkoeien en in Belgie?
Zoeken op fete des vaches avec des grosses fesses of bedenk maar wat in het Frans. :D

EDIT 22:30
Ik stuitte zojuist op iets heel bijzonders!
Zo vreemd.
Op deze site kunnen mensen raden waar een foto genomen is.
Heel bijzonder.
Ze zijn al op pagina 2125 sinds 5 februari 2010.
En wat zo bijzonder is: het topic wordt vooral door een heel klein groepje doorgewinterde zoekplaatjeraders bezocht.
Stel je eens voor dat we dat hier op Wereldfietser zouden hebben. :P
Het is in Belgie, een wedstrijd voor Belgisch witblauw.
mar2t.jpg
Chimay? De Pharmacie:
https://earth.app.goo.gl/4sgV5X