Belgische treinen waren altijd berucht om het kleine hokje met slechts plaatsen voor twee fietsen. De treinbegeleider (conducteur) moet het kokje opmaken .Is een zeer steile instap en de fiets moet ook nog hangen.
Ik heb de laatste weken wat gereisd met de fiets in de trein in België. In de boemel van Maastricht naar Luik zijn fietsplaatsen gecreëerd door vaste stoelen te vervangen door klapstoelen. Dit geldt ook voor de Intercity van Luxemburg-stad naar Brussel. De plaatsen staan aangegeven op de trein. De conducteur is niet meer nodig om de trein te openen.
Een duidelijke verbetering bij onze Zuiderburen. Het kan dus vrij gemakkelijk. Wanneer volgt NS?
Ik heb de laatste weken wat gereisd met de fiets in de trein in België. In de boemel van Maastricht naar Luik zijn fietsplaatsen gecreëerd door vaste stoelen te vervangen door klapstoelen. Dit geldt ook voor de Intercity van Luxemburg-stad naar Brussel. De plaatsen staan aangegeven op de trein. De conducteur is niet meer nodig om de trein te openen.
Een duidelijke verbetering bij onze Zuiderburen. Het kan dus vrij gemakkelijk. Wanneer volgt NS?