Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bracket natappen? - Forum Wereldfietser

Bracket natappen?

Hoi,
Mijn beide cups van mijn Veloce 4-kantige trapas kan ik afzonderlijk van elkaar soepel in het brackethuis draaien, maar als ik ze in elkaar draai is er aanmerkelijk (heb geen momentsleutel, dus de precieze kracht weet ik niet) meer kracht voor nodig. Ik heb een stalen frame. De taps zien er nog goed uit en voelen glad aan. Moet ik nu mijn bracket natappen?
Greetz

IK denk dat je bsa schroef draad hebt. Aan de niet aangedreven kant is dat rechtse draad: dus rechts vast, maar links los en aan de rechter kant dus links vast en rechts los.

Monteer eerst de rechterkant, maar draai de cup vingervast. Zet nu de linkerkant ook vinger vast. Draai nu de rechter cup stevig vast en dan de linker kant. Je hebt niet echt een moment sleutel nodig. IK doe het thuis ook zonder. Maak het bracket wel eerst goed schoon en monteer alles met montage pasta voor tegen het roesten.

mario schreef:IK denk dat je bsa schroef draad hebt. Aan de niet aangedreven kant is dat rechtse draad: dus rechts vast, maar links los en aan de rechter kant dus links vast en rechts los.

Nope, een Ita-draad
Woutre schreef:Hoi,
Mijn beide cups van mijn Veloce 4-kantige trapas kan ik afzonderlijk van elkaar soepel in het brackethuis draaien, maar als ik ze in elkaar draai is er aanmerkelijk (heb geen momentsleutel, dus de precieze kracht weet ik niet) meer kracht voor nodig. Ik heb een stalen frame. De taps zien er nog goed uit en voelen glad aan. Moet ik nu mijn bracket natappen?
Greetz
De linker cup gaat doorgaans met moeite over de lagerhuls. Ik neem aan dat je daar last van hebt. Zet het in elkaar en probeer of de as fatsoenlijk draait. Is dat niet het geval dan zou ik de draad na laten snijden