Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Gorillapod statief? - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Gorillapod statief?

Wie heeft er ervaring met de Gorillapod? Het lijkt me superhandig (en licht). :D

http://www.joby.com/gp2.html

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet, maar lijkt me ook wel wat, zeker omdat-ie er nu ook voor SLR (tot 800 gram) en SLR-zoom (tot 3kg) is.... Ik was van plan om ze maar eens bij de dealer te gaan bekijken, maar voorlopig lukt dat even niet. Als iemand al ervaring heeft houd ik me ook aanbevolen. (voor specificaties en dealeradressen zie: http://www.gorillapod.nl/

Hoi!

Gorillapod?? :shock:
Octopod!! :D

Echt een geinig ding.

Whisky

Octopod? Meer een tripod... :wink:
Maar wel handig ja. Alleen wel wat prijzig, zeker voor de SLR Zoom.

Groet,
Maurits

Ik weet dat de medium-versie geen goede vermelding heeft op de site, op de doos staat namelijk dat hij tot 1150 gram aankan (1100 nog iets, dacht 1150, kan 50 gram minder zijn :P ) en op de site 800 gram.
Handigst is eigenlijk om gewoon je camera mee te nemen naar de betere fotowinkel, aangezien ze daar waarschijnlijk wel showroommodellen hebben waar je je camera op kan testen.
Ik weet wel dat de meeste (hobby)fotografen hun (D)SLR-camera met goede lens niet met een fijn gevoel op de grootste Joby zetten, ook al zitten ze onder de 3 kilo... maar dat kan ook persoonlijk zijn. :roll:

Op Amazon.com is verreweg het grootste deel van de 105 consumer reviews goed tot enthousiast.

Gerd

Yep, daar hetzelfde verhaal, zga alle lage ratings zijn van mensen met een SLR-camera die de grootste Gorillapod dus niet altijd houdt... en natuurlijk zijn er ook bij die hem wel houden. Lees daar ook veel over natrillen van de Gorillapod waardoor mensen vaak 10s timer moeten gebruiken.

Lijkt mij dat je beter een maatje groter kan nemen zodra je tegen de bovenkant van het gewicht aan gaat zitten... hangt er dus gewoon vanaf wat voor camera je erop witl monteren, zolang het geen SLR is komt het sowieso goed. :D

Heb er zelf eentje gekocht en hij overtreft nog steeds al
mijn verwachtingen, blijft altijd stevig staat en is makkelijk
te gebruiken.