door
Wim » ma 06 sep, 2021 09:21
Vrolijk verder fietsen dus - het is mooi weer. @Bataaf: Islabikes maakt mooie kinderfietsen en de grote modellen zijn prima vakantiefietsen voor kleinere volwassenen. De enige beperking is dat je er geen heel zware berijder op moet zetten en geen heel zware bagage op moet vervoeren. Dat kun je niet verwachten voor een dergelijke prijs, en voor een fiets die toch ontworpen is voor een jongere.
Kleine mtbs zijn soms ook een oplossing, maar daar zijn er steeds minder van. Ik heb destijds in de VS voor tijdelijk gebruik een kleine Trek met vaste voorvork gekocht om ter plekke te gebruiken (met het zadel en stuur nogal hoog) om daarna mee terug te nemen naar Nederland. Mijn (kleine) vrouw heeft daar toen twee vakanties op gefietst, en daarna de kinderen. Het was een lekkere fiets, maar de afmontage was nogal onder de maat, met een trapas en cranks/kettingbladen die al na een paar duizend kms versleten waren, Promax remmen die niet goed remden, en naven die na weer een paar duizend km de geest gaven. Maar mijn vrouw vond het korte frame en de zit heel fijn.