door
PC2K » vr 27 aug, 2021 11:03
Ik gebruik zelf P20 in SPF 50, gebruikte het sinds ik triathlons deed. Enige wat bleef na zwemmen, fietsen en rennen. Beweren tot 10 uur bescherming. Was in iedergeval het enige wat het echt goed deed na lange tijd. Is op alcohol basis dus je verbruikt relatief weinig en je hebt niet zo een vieze uitgezweten laag op je huid. Wel reteduur, dus ik koop de grootste verpakking en giet het over naar mini spuitflesjes voor onderweg. Voor mijn in iedergeval de best werkende en lichtste/compacte oplossing.
Nadeel is dat alcohol wel je huid uitdroogt. Als waterbestendigheid, vaker smeren en gewicht/volume minder belangrijk is, dan gebruik ik ook wel eens Vision. De witte creme type zonnebrand die niet uitdroogt. Werkt iets minder dan p20, maar beter dan de goedkopere merken.
No-ad splash watersport heb ik wel eens geprobeerd, maar daar kan ik nog de verbrande nek van herinneren van alleen na het zwemmen al. Nu is zwemmen een zware uitdaging voor zonnebrand en niet hetzelfde als rustig fietsen, maar ben zelf iemand die retehard kan zweten. Zag niet echt een meer waarde vergelijken met normale goedkopere zonnebrand.
Goedkopere zonnebrand in het algemeen werken voor mij in iedergeval slecht; vaak smeren, zweet het snel eruit. Probeer vooral wat voor jouw werkt, merk duidelijk verschillen tussen merken.