Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 994 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Geen reactie van hem.... maar ik heb viewpoints Norway googled en is dit 'em? Dalsnibba Geiranger

https://www.google.nl/maps/@62.0485364, ... 384!8i8192
Helemaal goed, Martin. Een op 1476m boven fjordniveau gelegen uitzichtspunt. Prachtig uitzicht vanaf hier, zowel op het fjord als de markante bergen in het zuidwesten (foto 2014).

Norway2014-101.jpg
We waren er in 1999 al eens op de fiets, toen de huidige tolweg nog onverhard was. En in 2014 op fietsvakantie, toen het een stuk drukker was met toeristen die vanaf het vreselijke Geiranger naar boven kwamen gereden. Vorige week waren we er met de auto tijdens onze corona-escape journey.

De beurt gaat naar jou!
De foto is al van jaren geleden. Ik heb m'n fiets ergens anders moeten laten staan om naar dit uitkijkpunt te lopen. Waar ligt dat grote meer tussen de bergen? Heeft wel een beroemde naam.

Grote meer.jpg
loch ness?
JandeFietser schreef:
di 31 aug, 2021 20:05
loch ness?
Niet in Europa. Toch een heel beroemde plek.
Lake Tahoe?
Yes, you,re right! :!: Het was in juni 1999 en ik stond ongeveer op de grens tussen California en Nevada. Het grootste bergmeer van Amerika met een ligging van bijna 1900 meter hoogte. En zo diep (501 m) dat het water van Lake Tahoe met bijna 5 cm heel Californië kan bedekken.
De volgende is voor jou.
Dan kunnen ze dat meer gebruiken om de watertekorten elders in de staat aan te vullen.

Nieuwe opgave:

PXL_20210825_132753218-01.jpeg
Yep. Het was een makkelijke, en ik geloof al eerder gebruikt voor deze rubriek (misschien wel door mij), maar het heeft met fietsen te maken. Toen we er in 2014 op de fiets langskwamen, werkte de lift niet. Een week geleden, toen we er weer belandden, nog steeds niet.
Het is voor internationale fietsliefhebbers zelfs een groot begrip. Een steile straat, houten huizen, een metalen sleuf, dat kan maar één ding betekenen. Denk ik heeft ook eerder in Raad plaatje gestaan. Ik zal straks een foto uitzoeken. Nu onze slaapkamer schoonmaken...
Hier is dan een nieuw raad plaatje. Ik kwam een groepje mountainbikers tegen, ik stopte en draaide me om voor een foto. Het verkeersbord naast de witte auto staat er nu niet meer....

DSCF9299.jpg
Geestgronden.
Poppink schreef:
wo 01 sep, 2021 19:01
Geestgronden.
Die vind je niet in het verre zuiden van ons land. Ik bevond me op 185 meter hoogte.
Nog niet gevonden? Bij dat witte huis met de drie ramen in de verte ligt een plek die bekend is bij wielrenners....
185 m maakt de spoeling dun. Het moet zo lukken. Ik ga straks eens zoeken.
Eys. Top Eyserbosweg.

Jan
Hilver schreef:
do 02 sep, 2021 12:30
Eys. Top Eyserbosweg.

Jan
Helaas niet, bijna warm. Je moet wat westelijker zoeken.
Martin E. van Doornik schreef:
do 02 sep, 2021 12:46
Hilver schreef:
do 02 sep, 2021 12:30
Eys. Top Eyserbosweg.

Jan
Helaas niet, bijna warm. Je moet wat westelijker zoeken.
Tja, wat is ''wat''?
Dus richting Fromberg?

Jan
Hilver schreef:
do 02 sep, 2021 13:21
Martin E. van Doornik schreef:
do 02 sep, 2021 12:46
Hilver schreef:
do 02 sep, 2021 12:30
Eys. Top Eyserbosweg.

Jan
Helaas niet, bijna warm. Je moet wat westelijker zoeken.
Tja, wat is ''wat''?
Dus richting Fromberg?

Jan
Nog westelijker, er staat vlakbij een stenen windmolen.