Zweden staat inderdaad op oranje maar de duitsers gaan er al volop heen en je kan ook zonder problemen weer terug. Ik ga begin augustus via Duitsland naar zweden om te kamperen. Test geregeld trein geregeld hotelletje en dan op de boot. Dat lukt allemaal net binnen 48 uur. Je hoeft in Zweden niet in quarantaine verplicht en op de terug weg via Duitsland naar NL en dan komen we natuurlijk uit Duitsland en dan ontloop he zo ook weer die quarantaine. Zo zullen veel mensen het doen maar ik verwacht dat het dan wel weer geel is in augustus. In Nl in het OV en in de supermarkt en op het werk loop ik meer risico dan wildkamperen in Zweden. Kortom het moet wel heel crazy worden dat we niet gaan.
Het is zover:Leon schreef: ↑ma 07 jun, 2021 21:58Hopelijk slaat de deltavariant niet zijn slag in mogelijk ondergevaccineerde groepen zoals kanswijkbewoners, bepaalde geloofsgemeenschappen, jongeren, kinderen, vakantiegangers zoals op cruiseschepen, thuislandbezoekers e.d.Wim schreef: ↑ma 07 jun, 2021 20:30Wat we ons denk ik moeten realiseren is dat met de toenemende vaccinatiegraad alles heel snel gaat veranderen. Nu kan en mag er terecht nog niet veel maar als je naar de trend van besmettingen etc kijkt zie je dat vaccinatie zijn werk heel goed doet en we binnen een paar weken in een totaal andere wereld zullen zitten, althans in Europa.
"WHO waarschuwt voor nieuwe coronagolf in Europa
Aan de gunstige ontwikkeling van de coronacijfers in Europa is na ruim twee maanden een einde gekomen. Dat zegt de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie, die waarschuwt dat een nieuwe besmettingsgolf onvermijdelijk is als burgers en overheden geen discipline tonen.
Het aantal nieuwe coronabesmettingen vertoonde tien weken op rij een dalende lijn, maar inmiddels gaat het volgens de WHO toch weer de verkeerde kant op. "Het aantal gevallen steeg vorige week met 10 procent", zei regionaal topman Hans Kluge van de gezondheidsorganisatie."
https://www.trouw.nl/nieuws/who-waarsch ... n~b9b9719e