Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame te "kort" - wat te doen ??? - Forum Wereldfietser

Frame te "kort" - wat te doen ???

Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een hybride 28", na mij grondig te informeren over allehande componenten etc. ben ik gaan proefrijden. Volgende bikes heb ik getest bij de LBS:
- TREK 7500 (geometrie is iets anders dan de Fx)
- TREK 7.5 Fx - dit type fiets past het best voor mijn doeleinden, geen voorstander van een "slechte" verende vork en heb deze ook niet nodig.
- Giant CRS 1.0
Allen in 20" formaat.

Het resultaat was echter niet zo bevredigend, zadelpositie is perfect, echter voelt de fiets te "kort" aan. Na opmeting bleek dat mijn bovenlichaam iets langer en mijn benen iets korter zijn dan de gemiddelde mens :lol: . Wat is nu het beste wat ik kan doen ?

- zoeken naar een ander fietsmerk (welke LBS niet verdeeld) met een langere geometrie ?
- plaatsen van een langere stuurpen - heeft dit voor/nadelen ?
- maatframe kan ik niet betalen :-?

Iemand met een gelijkaardig probleem hier ? Graag suggesties van fietsen in dit genre met een wat langere bovenbuis ?

Thx

Een maatfiets hoeft niet persé zoveel duurder te zijn. Je kan je zadel een aantal cm verder naar achter zetten of een maat groter nemen van frame en dan een laag zadel.

s0lar schreef:Een maatfiets hoeft niet persé zoveel duurder te zijn. Je kan je zadel een aantal cm verder naar achter zetten of een maat groter nemen van frame en dan een laag zadel.
Ik heb eveneens 1 maat groter genomen maar zadel moet té laag staan dan. Het zadel iets verder naar achter - hoe wordt dat gedaan - via zadelpen die afgebogen is ofzo ?

Zadel kán natuurlijk iets verder naar achteren (bevestiging op zadelpen), maar zit je dan nog goed t.o.v. de pedalen? Een iets langere stuurvoorbouw kan natuurlijk ook een oplossing zijn..... :idea:
Overigens: verschillende fietsmerken hebben een verschillende frame-geometrie. Je kunt dus ook gewoon nog eens rondkijken naar een ander merk...