Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets advies - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets advies

hallo...

ik zou graag deze zomer op reis vertrekken met de fiets maar weet er helemaal niet veel van af,...wie niet waagt, niet wint zeker?!
Heb maar een heel karig budget maar ken wel een fietsenmaker die me wil helpen om de fiets op te lappen. Toch wou ik aan fietsfanaten en geoefende fietsers vragen waar of hoe ik aan een goedkope fiets kan geraken. Hou weet ik of ik het juiste frame heb? heeft dit met mijn lichaamslengte en gewicht te maken? Of ben ik complete onzin aan het vertellen?

vriendelijke groeten,
Linde

linde schreef:hallo...
Hopelijk niet met je gewicht of het moet heel erg extreem zijn. Wel met je lengte, daar kan die fietsenmaker misschien wel mee helpen.

Voor goedkope reisfietsen Marktplaats e.d. of deze site...

Ga op blote voeten tegen de muur staan, vraag aan je vriend, als je die hebt, of hij zo vriendelijk wil zijn om een boek of een stok tussen je benen te steken, op getrokken tot aan je schaamstreek, zet dan een streepje op de muur, meet dit op en vermenigvuldig dit met 0,66 dan heb je een goede eerste indicatie van je frame maat.

Voor advies, kijk op bikefitting.com. Op deze site lees je werkelijk alles over fietsmaten en hoe te meten, zelfs voor verschillende fietsen.

mario