Leon schreef: ↑za 10 jul, 2021 11:53
Ik krijg soms het idee dat onze (en andere) regeringen denken dat je met een dijk van 6 meter hoog 60% van het water kunt tegenhouden als het water 10 meter hoog staat. Maar zo werkt het met water niet en AFAIK met virussen ook niet. Als je niet 100% van de nodige maatregelen neemt komt het probleem vanzelf weer terug.
N.b. Ik weet dat virussen zich exponentieel* verspreiden en water in een vrijwel constant tempo over een te lage dijk stroomt.
*: In het begin van een uitbraak geldt dit ook. 1, 2, 4, 8, 16 is namelijk precies even exponentieel als 1000, 2000, 4000, 8000 16.000.
We hebben hier een 'schoolleider' (Wikipedia) Minister van Volksgezondheid gemaakt (hebben we hier geen facepalm smiley?). De man begrijpt helemaal niets van deze pandemie. Hij denkt dat je 'Dansen met Janssen' als marketingstrategie kunt gebruiken in een poging het vaccinatiebeleid te verkopen als DE oplossing voor de pandemie (wat het niet is - GEEN 'silver bullet').
https://covid19.govt.nz/alert-levels-an ... -response/
“It’s good news the public recognise that New Zealand is entering a new phase and the vaccine will not be a silver bullet when it comes to moving on from the pandemic."
Hoe compleet clueless ben je als je denkt dat je mensen alle restricties mag laten vieren du moment dat je een vaccin hebt laten prikken? Nu is hij daar door schade (van heel veel andere mensen) en ZIJN schande (die hij totaal niet wil erkennen) achtergekomen en zijn we al gauw weer een paar maanden teruggeworpen in de strijd tegen het virus.
Wat ik allemaal kan vertellen over deze pandemie en falende beleidsmakers, daar kan ik een zomeravondgastenuitzending mee vullen. Of twee. Of drie. Ik heb er gigantisch veel tijd ingestoken om me adequaat te informeren. Een doctoraaldiploma Geneeskunde helpt daarbij ook wel en gaf me een zeer nuttige kennisvoorsprong toen deze ellende begon. In de loop van februari vorig jaar kon ik dan ook mijn conclusies al trekken. De noodzakelijke informatie daarvoor was toen al beschikbaar. Dat is later ook bevestigd door o.a het zeer expliciete pandemiebeleidsadvies van de World Health Organisation op 12 maart 2020 dat zegt dat mitigatie(beleid) "fout en gevaarlijk" is.
https://www.who.int/director-general/sp ... march-2020 (Deze is makkelijk te onthouden: tinyurl.com/whocor123).
Ook dat dit een "beheersbare pandemie" is. Volledig waar. Mits je dat beleidsadvies opvolgt natuurlijk. Dus wel containmentbeleid en vooral niet dat "foute en gevaarlijke" mitigatiebeleid. Dat is allang volstrekt overtuigend bewezen door andere landen waar men wel conform dat beleidsadvies heeft gehandeld. Daar is het virus allang geen probleem of gevaar meer. Het virus is ook helemaal niet het probleem of het gevaar. DAT ZIJN DE BELEIDSMAKERS! Die zijn het probleem en vormen het gevaar. Dat is in de UK ook al toegegeven door Dominic Cummings, hun voormalige 'senior advisor' van de regering daar.
https://nos.nl/artikel/2382393-voormali ... -rampzalig
Mag je één keer raden welk type beleid 'dokters' Rutte en de Jonge hier uitsluitend hebben gevoerd. Met dus de huidige situatie zoals die zich de afgelopen 16 maanden heeft voltrokken als het onvermijdelijke gevolg.
Maar ja.... wat weet zo'n WHO nou? Nee, hier zijn we 'intelligent', weten we nog?
En Rutte? Breek me de bek niet los.