door
Flix » wo 07 jul, 2021 10:02
Inderdaad, de titel geeft de werkelijkheid niet weer. Wie verandert dat even?
Ik dacht dat ik in dit draadje gereageerd had, maar vind die reactie niet terug, dus dan bij deze:
Ik ben in sept 2019 met de TER van Maubeuge naar Parijs (G. du Nord) gereisd; geen aparte fiets-coupé, maar de fiets kon, en mocht, mee op een balkon. Snelle verbinding, met maar een paar stops, in idd een stokoude trein. Prima verder.
Ondanks dat er weinig passagiers meereisden waren, waren er dieven actief (ik neem aan om in Parijs aan het werk te gaan; forenzen zullen we maar zeggen). Terwijl ik de fiets uitlaadde, werd mijn stuurtas gestolen (stond nog in de trein).
Afijn, dmv etnische profilering van de passagiers die ik had zien uitstappen, had ik de daders snel te pakken, en na wat gedoe en (zeer behulpzame) politiebemoeienis, liep dat ook weer goed af. Ter waarschuwing.
Ik wilde in Toulouse zijn om vandaar mijn eerdere tocht te vervolgen naar Zuid-Spanje.
Ik heb 's ochtends de intercity van AMS naar Brussel genomen, en heb er toen een mooie fietsmiddag van Brussel naar Maubeuge van gemaakt (85 km). Daar overnacht, de TER naar G. du Nord, fietsen naar G. d'Austerlitz en door met een Intercités naar Toulouse. Voor vakantie een prima traject om zo af te leggen.
De camping van Maubeuge is er idd niet meer, maar een kleine 10 km naar het noorden is een prima
camping.