Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop Avaghon 26 inch maat 52 - Forum Wereldfietser

Te koop Avaghon 26 inch maat 52

:cry: :cry: :cry: Bij deze verkoop ik mijn zwarte avaghon.
Ik heb er een aantal mooie fietsreizen mee gemaakt in zowel Europa, Afrika en Australië, maar door knieproblemen kan ik dit in de toekomst niet meer.

Zwarte kleur, 26 inch velgen , maat 52 ( ikzelf ben 1 meter 60), gekocht in 2013 bij bike4travel,
Shimano deore LX groep , tubus voor en achterdrager.
Ongeveer 20000 km mee gefietst, lichte gebruiksschade ( voornamelijk lakschade aan bagagedragers)
Nieuwe ketting, tandwielen en spaken gewisseld (3000km geleden)
Lederen Brooks zadel ( recent nieuw)
Semi klikpedalen
De fiets staat ook te koop op tweedehands.be met foto,s , ( het downloaden op deze site lukte me niet )
Vraagprijs is 900 euro

Te bezichtigen en testrit kan in Arendonk (België) , Net over de grens, niet ver van Tilburg.

Groeten cindy
cindy77 schreef:
ma 05 jul, 2021 17:31
Ik heb er een aantal mooie fietsreizen mee gemaakt in zowel Europa, Afrika en Australië, maar door knieproblemen kan ik dit in de toekomst niet meer.
Ouch, da's jammer zeg! Zou electrificeren van de fiets misschien kunnen helpen om toch te blijven fietsen? Pendix bijvoorbeeld, Bike4Travel is dealer.

cindy77 schreef:
ma 05 jul, 2021 17:31

De fiets staat ook te koop op tweedehands.be met foto,s , ( het downloaden op deze site lukte me niet )
Voila:

https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-br ... fiets.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes met de verkoop!
cindy77 schreef:
ma 05 jul, 2021 17:31
Deze fietskader is ook geschikt om met naaf en riem te rijden.
Zeker weten?

Mooie fiets.
Grandonneur schreef:
ma 05 jul, 2021 18:28
cindy77 schreef:
ma 05 jul, 2021 17:31
Deze fietskader is ook geschikt om met naaf en riem te rijden.
Zeker weten?

Mooie fiets.
Waarom niet?
Er zijn tegenwoordig splitsbare riemen en er zitten schuivende verticale padden op dit frame. Technisch prima mogelijk dus.
Hij lijkt qua verschijning wel erg op mijn T400. :D (En omdat ik blij met mijn fiets ben is dit uiteraard een compliment)
Afbeelding
Als een splitsbare riem noodzakelijk is, wordt een frame meestal niet geschikt voor een riem genoemd omdat zo'n splitsbare riem toch erg bijzonder is en zich nog niet in grote aantallen bewezen heeft.
Ik zou eerder een setje spatborden erop zetten dan een dure Rohloff naaf met riem.. dan heb je een nette fiets en blijf je netjes, ook bij regen. https://www.bike4travel.nl/132-spatborden
Het is fijn dat jullie reageren maar het moet hier geen discussie worden over rohloffnaven en zeker niet over spatborden.
Ik wou enkel geïnteresseerden ,, die de fiets willen kopen,, laten weten indien ze graag de fiets wilden laten ombouwen dat dit kon. Ik ben niet zo technisch aangelegd maar dit vindt je op de verkoopsite.

Alle Avaghon Series frames zijn geschikt voor zowel Rohloff naaf aandrijving als een derailleur aandrijving. De duurzame en zeer sterke verschuifbare achterpadden zorgen ervoor dat er geen kettingspanner nodig is, wanneer u voor een Rohloff naaf kiest. En wanneer u voor een derailleur kiest, is het fijn om te weten dat u in de toekomst kunt upgraden naar een Rohloff naaf.
Ik mis het woord 'riem' of 'belt' in dit stukje.
De vroege Avaghon s26 en s28 frames waren niet compatible met Gates riem, die mogelijkheid is pas later gekomen.

Dat werd mogelijk gemaakt door het frame deelbaar te maken bij de rechter sliding dropout. De twee bouten van de sliding dropout zorgen er ook voor dat de opening weer gesloten wordt. Dit kon zowel op de derailleur als Rohloff fietsen omdat die frames hetzelfde zijn.

Of die mogelijkheid er is in een specifiek frame is lastig te zien op foto's. Hoewel er bij deze fiets een foto bij staat van die kant zou ik niet met zekerheid durven zeggen dat het bij dit specifieke frame niet zou kunnen.

Een deelbare riem kan uiteraard sowieso, zie daarvoor dit topic:

viewtopic.php?t=32854

De fabrikant ervan:

https://www.veercycle.com

En een Nederlandse dealer:

https://www.justpedal.nl

Plaats de fiets ook eens op de Nederlandse Marktplaats, daar zullen meer mensen bekend zijn met Avaghon dan op 2dehands.be.
Ik denk ook dat het een ouder frame is zonder de mogelijkheid om een riem te monteren. Op zich geen probleem want het blijft een mooie fiets én een goed aanbod.
58F01436-CEAD-4561-954E-EA414A821A24.jpeg
Fiets is verkocht.
cindy77 schreef:
ma 05 jul, 2021 17:31
:cry: :cry: :cry: Bij deze verkoop ik mijn zwarte avaghon.
Ik heb er een aantal mooie fietsreizen mee gemaakt in zowel Europa, Afrika en Australië, maar door knieproblemen kan ik dit in de toekomst niet meer.

Zwarte kleur, 26 inch velgen , maat 52 ( ikzelf ben 1 meter 60), gekocht in 2013 bij bike4travel,
Shimano deore LX groep , tubus voor en achterdrager.
Ongeveer 20000 km mee gefietst, lichte gebruiksschade ( voornamelijk lakschade aan bagagedragers)
Nieuwe ketting, tandwielen en spaken gewisseld (3000km geleden)
Lederen Brooks zadel ( recent nieuw)
Semi klikpedalen
De fiets staat ook te koop op tweedehands.be met foto,s , ( het downloaden op deze site lukte me niet )
Vraagprijs is 900 euro

Te bezichtigen en testrit kan in Arendonk (België) , Net over de grens, niet ver van Tilburg.

Groeten cindy