Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 961 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34718 berichten
Toen je schreef over Bible Belt moest ik meteen denken aan de plek waar ik vorig zomer blij was een watertappunt aan te treffen. Ik dacht eerst even aan Kerkwijk, maar moest dus het andere '-wijk' hebben.

De volgende - eerst maar even zo, zonder de naam van de plaats op de boot
Knipsel__.JPG
Ik dacht Damme en het is Damme.
Vanaf de brug.

Damme, een aanvulling op Damme.
Luister eens op Spotify naar de Bourgondiërs van Bart van Loo.
Luister eens naar deel 3 en schakel bijvoorbeeld eens in op minuut 36 een als je geen tijd hebt op minuut 40.
Damme, zo oud, nu een slapend dorp.

Hoor ook over Gent, het altijd weer opstandige Gent, hoor over Van Artevelde, bezoek Brugge en geniet van onze historie.
Poppink schreef:
za 03 jul, 2021 21:51
Ik dacht Damme en het is Damme.
Vanaf de brug.
De Lamme Goedzak in zijn thuishaven. Je bent me net voor.
Prima Poppink, jij mag!
Als je ergens geweest bent dan weet je het.
Ik was er nota bene voor het eerst en tot nu toe voor het laatst in 1983.

Hier een plek waar ik donderdag was.
.
DSC_4365.JPG
Je mag voor het antoord kiezen welk van de 2 je benoemt.
- wat zie ik voor me net buiten beeld
- wat zie ik links van mij buiten beeld
Geen idee, op de achtergrond een belangrijke spoorlijn met een Sprinter. Rechtsonder een andere weg, die diagonaal onder de brug verdwijnt. Ik heb hier nog geen internet. De zaak in Hagfors waar ik m'n router altijd liet opwaarderen, is failliet gegaan. Daarvoor moet ik naar Bergvik in Karlstad, 65 km....
Martin E. van Doornik schreef:
za 03 jul, 2021 23:44
Geen idee, op de achtergrond een belangrijke spoorlijn met een Sprinter. Rechtsonder een andere weg, die diagonaal onder de brug verdwijnt.
Je waarneming is grotendeels juist, maar niet helemaal correct.
Nog een keer goed kijken.
Er zijn drie geëlectrificeerde sporen naast elkaar. Verderop zo te zien meer. Dat maakt de spoeling behoorlijk dun.
Is het een fietspad dat onderdoor de weg gaat?
Je veronderstelt wel dat we imaginaire superkrachte hebben, Poppink 😉

Is dat silhouet op de achtergrond een hoge torenflat? Zo ja, staat het op de wikipagina van hoogste torenflats van NL?
willem.m schreef:
zo 04 jul, 2021 11:47
Je veronderstelt wel dat we imaginaire superkrachte hebben, Poppink 😉
Dat veronderstel ik niet, dat weet ik.

Ik heb de foto speciaal genomen voor jullie en ook vanwege het mooie knipperlicht.

Aanwijzingen:
De Sprinter is in Denemarken gerenoveerd en spoort al heel wat jaren mee. Toch zie je hem op steeds minder lijnen verschijnen. Op welke lijnen is hij nog te zien.
Een brug gaat vaak over water.
Poppink schreef:
zo 04 jul, 2021 12:21
willem.m schreef:
zo 04 jul, 2021 11:47
Je veronderstelt wel dat we imaginaire superkrachte hebben, Poppink 😉
Dat veronderstel ik niet, dat weet ik.

Ik heb de foto speciaal genomen voor jullie en ook vanwege het mooie knipperlicht.

Aanwijzingen:
De Sprinter is in Denemarken gerenoveerd en spoort al heel wat jaren mee. Toch zie je hem op steeds minder lijnen verschijnen. Op welke lijnen is hij nog te zien.
Wat zien je onder de brug wat Martin niet vermeld heeft?
Jammer genoeg geen antwoord op mijn vraag...🤔

Volgens wikipedia (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stadsge ... _Materieel) rijden deze oude sprinters nog op dit traject:

Screenshot_20210704-122937.png
Hiero:
https://maps.app.goo.gl/TjeXEwWqA1G1U93Z6

Net buiten beeld bevinden zich een hefbrug, een moskee en Dekbed-koning.nl. In de verte is de hoogbouw van de Weena te zien, dus mijn intuïtie was goed. Ik wist niet dat deze oude Sprinters blijkbaar nog maar op één traject rijden; dat maakt het zoeken een stuk eenvoudiger.

N.B.
Wat was je ver van huis!
Juist, daaro!

Ik neem hier genoegen mee.
Rechts buiten beeld de Mevlana moskee, links de Van Nelle fabriek, geopend in 1930 in het 146ste jaar van het bestaan van het bedrijf.

Je ziet, ik durf soms nog best buiten Twente te komen.
Ik ga nu lekker een eindje fietsen.
Hieronder een nieuwe opgave. Niet al te lastig, dus ik reageer waarschijnlijk pas als ik de exacte locatie voorbij zie komen.

Tracks.PNG
Waar de Sionsweg overgaat naar de Scheidingsweg met de blik op het zuiden gericht.
Poppink schreef:
zo 04 jul, 2021 13:34
Waar de Sionsweg overgaat naar de Scheidingsweg met de blik op het zuiden gericht.
Ik zie hier geen spoorlijn. :?
Knipselssss.JPG
Een link naar Google Maps zou prettig zijn. Anders moet ik zelf gaan zoeken.
Gebruik Windy Maps, daar staat zelfs het hek op aan de linker kant.
Op Google Maps street view zie je zelfs de scherpe driehoekjes maar niet de beschildering op de schakelkasten.

En voor degenen die het echt niet kunnen vinden https://maps.app.goo.gl/vXecRtZ4Bk1phR6Z9

Gepost vanaf een terras wegens een welverdiende pauze bij ons fietstochtje.
Correct!
Gotsamme wat een regen.
Bij ons thuis is de boel overstroomd, plafond nat, lampen nat, tafel nat, parket nat.
Puinzooi.
3e keer in 21 jaar.

Maar goed.
Voor de bui dit plaatje geschoten.

Vertel me maar hoe het dichtsbijzijnde huis heet.

Mmmm lukt niet om een plaatje te plaatsen.
Bij status staat een gele driehoek met een uitroepteken er in.