Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 79 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Vandaag een leuke Koga-Miyata Adventure uit 1999 opgehaald. Ja het is een hybride, maar voor reizen door Europa met beperkte bepakking denk ik een prima model om wat leuks van te maken. Al zal er tegen de tijd dat ik klaar ben redelijk wat veranderd zijn. :roll:

Verder een paar Soma Supple Vitesse EX in 42-622 ontvangen als experiment met een wat soepelere band op de Koga-Miyata "Graveller". Vergt nog een kleine wijziging bij de achterbrug van het spatbord, maar dat komt morgen met daglicht.

Afbeelding
caran schreef:
ma 24 mei, 2021 12:06
nieuwe camera aan geschaft
sony dsc-hx90
We zijn een maand verder, hoe bevalt 'ie?
(ik heb nagenoeg dezelfde camera en hij mag altijd met mij mee op de fiets en eigenlijk bij elke andere gelegenheid ook, mooi klein en licht)
Poppink schreef:
za 26 jun, 2021 23:37
caran schreef:
ma 24 mei, 2021 12:06
nieuwe camera aan geschaft
sony dsc-hx90
We zijn een maand verder, hoe bevalt 'ie?
(ik heb nagenoeg dezelfde camera en hij mag altijd met mij mee op de fiets en eigenlijk bij elke andere gelegenheid ook, mooi klein en licht)
Net wat U zet,een maand verder,prima camera,doet alles wat ik wil.
Macro.video,tele-opnamen
Contenu op zak,er zijn wat foto,s tevinden op mijn website www.andriesopweg.reislogger,nl
Dank voor U reactie :D :D
Nieuwe wielen voor de Giant van bladzijde 76. Het is een medicatief kalm-aan projectje.

Wensen waren zilver, velgremflanken in de maat 559. Beperkt je keuze heel behoorlijk :lol:. Van de velgen zijn natuurlijk de stickers d'r af, van de naven de letters d'r af, had alleen geen zilveren assen liggen dus die moet ik nog regelen een keer.

atx860 3.jpg

Volgende punt, road versnellingen en shifters on-a-budget zoeken. Donor zoeken en dan straks weer een frame overhouden? zo blijf ik bezig...
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 10:05
Nieuwe wielen voor de Giant van bladzijde 76. Het is een medicatief kalm-aan projectje.

Wensen waren zilver, velgremflanken in de maat 559. Beperkt je keuze heel behoorlijk :lol:. Van de velgen zijn natuurlijk de stickers d'r af, van de naven de letters d'r af, had alleen geen zilveren assen liggen dus die moet ik nog regelen een keer.


atx860 3.jpg


Volgende punt, road versnellingen en shifters on-a-budget zoeken. Donor zoeken en dan straks weer een frame overhouden? zo blijf ik bezig...
Misschien een microSHIFT RD-R47S derailleur (9/10-speed), al dan niet met BS-A10 bar-ends of commanders? Of zoek je iets langers dan deze short-cage derailleur?
jaccow schreef:
ma 28 jun, 2021 10:24
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 10:05
Volgende punt, road versnellingen en shifters on-a-budget zoeken.

Misschien een microSHIFT RD-R47S derailleur (9/10-speed), al dan niet met BS-A10 bar-ends of commanders? Of zoek je iets langers dan deze short-cage derailleur?
Het liefst maak ik er zo goedkoop mogelijk een standaard road uitvoering van. 2x9, 2x10 compact, 1x10 of 1x11 het maakt allemaal niet zo veel uit. Dat moet toch zonder problemen op zo'n oude MTB passen? In elk geval wel rem/schakelgrepen.

Het moet een soort oldskool roadcross26+ worden in elk geval iets waar nog geen niche van is :D .
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 10:05
Nieuwe wielen voor de Giant van bladzijde 76.
Grappige foto zo!
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 15:39

Het moet een soort oldskool roadcross26+ worden in elk geval iets waar nog geen niche van is :D .
Je mag zelf kiezen hoe old je skool moet zijn. :-)
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Een niche van één fiets is het nu vrijwel al.
Over old-school gesproken. Back to 1980 ter inspiratie:
https://theradavist.com/2021/06/from-th ... otto-bike/
Microshift maakte heel betaalbare spullen. Was laatst aan het kijken naar 3 x 8 brifters. Setje voor zo'n 40 euro op aliexpress. Wel 'waslijn' schakelkabels. Shimano begint bij 140 euro. Ook veel positiefs over de 1 x 9/10/11 sets (shifter - doorlopende schakelkabel - derailleur - cassette) gelezen om oude fietsen te moderniseren. Tja het is wel allemaal zwart en waarschijnlijk niet zo boterzacht schakelen als de duurdere Shimano groepen.
Ik heb mijn avaghon verkocht en kocht vandaag in Zeist een VSF T400

De man vroeg €450, maar heb na afdingen €340 betaald.

De fiets is goed gebruikt voor alleen fiets vakanties.

Zette er een ander zadel en pen op. Maakte het licht, verving wat geroeste moeren voor rvs en beetje poetsen.

Probleem is: er passen geen 50mm banden op door de spatborden. Of 47mm past moet ik nog uit proberen.

Fietst heeft maat 57. Ik ben 184cm en verkoper is 195cm. Fietst pas mij goed

Bijlagen

cyclos schreef:
ma 28 jun, 2021 17:42
-knip
https://theradavist.com/2021/06/from-th ... otto-bike/
-knip
Fijne pagina, dank voor het delen
Hier heeft ook iemand zijn oude MTB naar dropbar omgebouwd:
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=93849
met 1 x 9 Microshift Advent brifter.
Kan me herinneren op amerikaanse sites veel vaker 26" wiel MTB met dropbars te hebben gezien. Wel meestal met barendshifters. Niet bedoeld om je niche idee onder uit te halen trouwens. Alles wat buiten de standaard valt heeft mijn waardering.
Zijn klassieke MTB's niet meestal veel te lang voor wielrensturen? Dan krijg je een heel lange en vaak diepe zit. En dat terwijl talloze MTB's toch al in een te grote maat en met te diepe zit voor de berijders gekocht zijn, getuige het flinke percentage berijders dat ik altijd met overstrekte ellebogen heb zien fietsen.
supermario schreef:
ma 28 jun, 2021 17:54
Ik heb mijn avaghon verkocht en kocht vandaag in Zeist een VSF T400
Wat een aparte overstap. Waarom dat?
supermario schreef:
ma 28 jun, 2021 17:54
Fietst heeft maat 57. Ik ben 184cm en verkoper is 195cm. Fietst pas mij goed
Ik dacht dat jij groter was dan ik. Ik meet 185 cm, op sokken.
Leon: Ik ben 184 en jij hebt maat 52.

Jurr: Verkocht fiets omdat frame maat 64 te groot was met een te kleine bb.

Wilde een ander avaghon frame kopen, maar dat kost €1100.

Kreeg er een goede prijs voor.

Heb nu natuurlijk een andere fietst van mindere kwaliteit, maar welke fiets je ook hebt, trappen moet je toch😀
supermario schreef:
ma 28 jun, 2021 20:06

Verkocht fiets omdat frame maat 64 te groot was met een te kleine bb.

Wilde een ander avaghon frame kopen, maar dat kost €1100.

Kreeg er een goede prijs voor.

Heb nu natuurlijk een andere fietst van mindere kwaliteit, maar welke fiets je ook hebt, trappen moet je toch😀
Zonde zeg! Los frame gekocht destijds toen de S26 eruit ging? Hopelijk heb je hier meer lol mee. =)
beste Mario, hoe fietst het?

26 inch en drop bars: heerlijke combi vind ik het.
Hij fietst goed. Gelukkig kan ik alles zelf maken.

Denk er over om de tubus dragers en de standaard flink op te schuren en dan te verven of spuiten.

Kijken of er iets is om de krassen op het frame weg te werken.

Ik kocht ook nog een koga stads fiets voor €60, die ik ook heb opgeknapt.

Kocht bij Decathlon een paar goedkope spullen en fiets weer heerlijk.
Leon schreef:
ma 28 jun, 2021 18:47
Zijn klassieke MTB's niet meestal veel te lang voor wielrensturen? Dan krijg je een heel lange en vaak diepe zit. En dat terwijl talloze MTB's toch al in een te grote maat en met te diepe zit voor de berijders gekocht zijn, getuige het flinke percentage berijders dat ik altijd met overstrekte ellebogen heb zien fietsen.
even offtopic; dat is wel een beetje waar. Ontwikkel zelf ook steeds meer de voorkeur voor een kortere zit. Ik ga dit doen voor de lol met een overbodig frame, kan er wel een passende fiets van maken. Diepere zit kan mijn lijf wel hebben.

Dit frame naast de racert en wat maten van andere gravel-achtigen: 1 a 2 cm langer, balhoofd 1 a 2 cm lager. Liggende vork gelijk, wielbasis langer. Allemaal wel prima. BB-drop is wel 3 cm minder. Fijn voor bodemvrijheid, maar de hogere zit zal ik aan de voorkant ergens wat moeten corrigeren. Is wel te doen.
Traditionele vork vervangen voor ahead en dan met grotere axle/crown is ook nog een optie.

We zien wel, ooit :)