Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Matthieu van der Poel - Forum Wereldfietser

Matthieu van der Poel

Eddy Merckx, Ocana in de Pyreneën, le Blaireau uit Yffiniac, Coppi in Cuneo - Pinerolo.
Te veel om op te noemen, te veel niet genoemd.
Maar wat Matthieu van der Poel vandaag heeft neergezet is echt wereldklasse.
Dit gaat in de boeken van de wielergeschiedenis.
Poppink schreef:Matthieu van der Poel
Wie?
Was idd een leuke (en onverwachte) tactiek. Je moet de benen er maar voor hebben :)
Knap hè! Petje af hoor.

En nu op naar Tokyo op de mountainbike...
Jurr schreef:
zo 27 jun, 2021 18:10
... En nu op naar Tokyo op de mountainbike...
Nee joh: het WK Vakantiefietsen 🚴‍♂️ 🌍 🏆

Moeten ze trouwens vaker doen: de leuke klimmetjes in de laatste 20 minuten. Daarvoor wil ik dan wel even achter mijn tablet kruipen.
Tour de Vakantiefiets-France: één fiets bij je, zelf reservebanden meenemen, zelf boodschapoen doen of eten meenemen, zelf koken of uit eten gaan in een restaurant dat je niet verwacht, geen vliegtuigetappes maar gewoon doorfietsen, eigen tent of bivakzak, zelf navigeren etc.
Leon schreef: zelf reservebanden meenemen, zelf boodschapoen doen of eten meenemen, zelf koken of uit eten gaan in een restaurant dat je niet verwacht, geen vliegtuigetappes maar gewoon doorfietsen, eigen tent of bivakzak, zelf navigeren etc.
Dat is dus blijkbaar een WF-lid. Wist ik niet.
Genoten. Wat een kracht. In de klim daarvoor al vol gas gaan en dat daarna nog even dunnetjes overdoen. Respect. Gave sport.
Peter wie?…
Leon schreef:
zo 27 jun, 2021 18:34
Tour de Vakantiefiets-France: één fiets bij je, zelf reservebanden meenemen, zelf boodschapoen doen of eten meenemen, zelf koken of uit eten gaan in een restaurant dat je niet verwacht, geen vliegtuigetappes maar gewoon doorfietsen, eigen tent of bivakzak, zelf navigeren etc.
Is dit ongeveer waar je aan zit te denken?

https://bikepacking.com/news/the-alt-tour/

OT geweldige overwinning natuurlijk van MvdP
Jurr schreef:
zo 27 jun, 2021 18:10
En nu op naar Tokyo...
Op de fiets dan, neem ik aan? Want vliegen naar Tokyo... oef, dat kan toch echt niet meer.
Ik heb zojuist even naar het etappeschema gekeken. We krijgen eerst vlakke etappes en een tijdrit. Pas in de 7e etappe (250 km!) gaan ze weer de heuvels in. Pas dan vind ik het misschien weer leuk om te gaan kijken. Misschien ...

Vroeger keek ik de TfF samen met mijn moeder. Op het scherm trokken de mooie landschappen aan ons voorbij; het was net alsof we op vakantie waren. In die jaren is ook mijn fascinatie voor de fraai ingetekende Michelinkaarten ontstaan, en de wens om op die mooie plekken ook zelf te gaan fietsen. Ik volgde de TdF nauwgezet en organiseerde ingewikkelde tourpoules. Dat was een leuke tijd.

Sinds alle dopingdrama's vanaf de tweede helft van de jaren '90 (eerder waren er ook wel schandalen, maar op een gegeven moment leek iedereen wel aan de EPO, met later Armstrong als dieptepunt) is mijn interesse in de TdF gekelderd. Uiteraard gun ik 'onze' Belg Van de Poel de overwinning, en wil ik bij een interessante bergetappe (bijv. als ze de Pyreneeën aan doen) nog wel even de tv aanzetten.
Meestal finishen ze vlak voordat ik ga koken. Daardoor zie ik vaak net de laatste 10 km of nog minder. Handig getimed, anders zag ik er waarschijnlijk niet veel van.
Leon schreef:
zo 27 jun, 2021 18:34
Tour de Vakantiefiets-France: één fiets bij je, zelf reservebanden meenemen, zelf boodschapoen doen of eten meenemen, zelf koken of uit eten gaan in een restaurant dat je niet verwacht, geen vliegtuigetappes maar gewoon doorfietsen, eigen tent of bivakzak, zelf navigeren etc.
Dat heb ik ooit gedaan, ze noemen dat de Tour de France Randonneur.
willem.m schreef:
zo 27 jun, 2021 21:15
Sinds alle dopingdrama's vanaf de tweede helft van de jaren '90 (eerder waren er ook wel schandalen, maar op een gegeven moment leek iedereen wel aan de EPO, met later Armstrong als dieptepunt) is mijn interesse in de TdF gekelderd. Uiteraard gun ik 'onze' Belg Van de Poel de overwinning, en wil ik bij een interessante bergetappe (bijv. als ze de Pyreneeën aan doen) nog wel even de tv aanzetten.
Armstrong was hoe dan ook de beste destijds, ieder een zat aan de doping, (en iedereen wist dat ook al lang incl sponsors) en de races waren er niet minder spannend door.
In oudere tijden waarschijnlijk ook al, alleen was er toen minder over bekend, en was het hele wielrennen (en de gebruikte medische wetenschap) minder professioneel. (overigens vind ik dat veel sporten kapot-geprofessionaliseerd worden, hoe perfecter hoe minder leuk voor de toeschouwer, zie schaatsen, en zie die vreselijke VAR in het voetbal)

On topic; MvdP lijkt me een hele leuke sportieve fietser, en de zege van gisteren zeer verdiend, ook gezien het verhaal met Poulidor, zulke achtergrond geeft toch weer wat extra "verhaal" aan een etappeoverwinning.
Joris Flemming schreef:
ma 28 jun, 2021 07:58
willem.m schreef:
zo 27 jun, 2021 21:15
Sinds alle dopingdrama's vanaf de tweede helft van de jaren '90 (eerder waren er ook wel schandalen, maar op een gegeven moment leek iedereen wel aan de EPO, met later Armstrong als dieptepunt) is mijn interesse in de TdF gekelderd. Uiteraard gun ik 'onze' Belg Van de Poel de overwinning, en wil ik bij een interessante bergetappe (bijv. als ze de Pyreneeën aan doen) nog wel even de tv aanzetten.
Armstrong was hoe dan ook de beste destijds, ieder een zat aan de doping, (en iedereen wist dat ook al lang incl sponsors) en de races waren er niet minder spannend door.
In oudere tijden waarschijnlijk ook al, alleen was er toen minder over bekend, en was het hele wielrennen (en de gebruikte medische wetenschap) minder professioneel. (overigens vind ik dat veel sporten kapot-geprofessionaliseerd worden, hoe perfecter hoe minder leuk voor de toeschouwer, zie schaatsen, en zie die vreselijke VAR in het voetbal)

On topic; MvdP lijkt me een hele leuke sportieve fietser, en de zege van gisteren zeer verdiend, ook gezien het verhaal met Poulidor, zulke achtergrond geeft toch weer wat extra "verhaal" aan een etappeoverwinning.
Als de resultaten af hangen van je toegang tot doping (en ik ben er zeker van dat Armstrong dat beter georganiseerd kreeg dan de rest), dan kan je niet meer van sport spreken.
Eerlijke sport begint met een "gelijke basis voor alle deelnemers".
Daarom zijn er ook regels over fietsen, kledij, etc.
Dat is fraaie theorie, en de ideale situatie, maar in werkelijkheid is de basis vaak niet gelijk, om te beginnen rijden ze al niet op dezelfde fiets, de budgetten van de teams verschillen zeer etc.
Geldt voor veel sporten.
Ik doe het Armstrong in ieder geval niet na, met of zonder doping.
"Ik heb iets te veel met mijn neus in de wind gereden misschien, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb." Aldus de geletruirijder die in de eindfase knechtte voor zijn ploegmaat en daardoor minder kans liep onderuit te gaan. Ook dan ben je een kampioen!
Overeind blijven lijkt deze keer meer een rol te spelen dan vorige keren. :shock: Het blijft essentieel.
Marco Meijerink schreef:
zo 27 jun, 2021 19:31
Genoten. Wat een kracht. In de klim daarvoor al vol gas gaan en dat daarna nog even dunnetjes overdoen. Respect. Gave sport.
Ik kijk alleen naar de hoogtepunten en zie voornamelijk valpartijen. Vind ook dat ploegen in een wedstrijd en vals beeld geven van de prestatie van de kopman. Tenzij die kopman omringt door zijn maten bij een valpartij betrokken raken. Het wordt tijd dat stayeren in een grote ronde verboden wordt. Gewoon een eerlijke wedstrijd.