Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 958 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34359 berichten
Bij Chateau du Val bij Planguenoual (Bretagne)? Het beeld lijkt overigens ook bij een strand te hebben gestaan.
klopt het staat nu bij dat hotel, GCW3+83 Planguenoual, Frankrijk
ik heb er zelf ook heel lang naar zitten zoeken voordat ik wist waar ik deze genomen had.
jij bent
De leukste paar honderd meter van afgelopen jaar:

Afbeelding
San Boldo Pass
https://maps.app.goo.gl/NgvKHBtEM785L9py5

Was eenvoudig op afbeeldingen te googelen ("alps pass tunnels hairpins"), 1e hit zelfs. (En als doublecheck lukte het Google Lens ook 🧐.)

Mooie pas trouwens. Daar moet ik nog eens naartoe!
Klopt :) En voor wie daarheen fietst: vlak na de pas ligt La casa del pittore, een B&B de ik van harte kan aanraden. Ga niet naar de camping iets verderop, dat is helemaal niks.

Jouw beurt!
Dank voor de tip, Anders!

En dan nu een raadplaat uit de oude doos, die dankzij de 🌈 weer helemaal actueel is:

uitdeoudedoos.jpg
Anders schreef:
zo 27 jun, 2021 10:38
De leukste paar honderd meter van afgelopen jaar:

Afbeelding
Vorig jaar de Splügen vanuit het zuiden nog een keer gefietst, maar deze pas steelt de show!
Poppink schreef:
zo 27 jun, 2021 16:19
...Vorig jaar de Splügen vanuit het zuiden nog een keer gefietst, maar deze pas steelt de show!
Aha: je houdt van paswegen met tunneltjes... Als je mijn raadplaat vindt, dan heb je mogelijk een nieuw reisdoel. 💡
Die van willem is lastig. De foto uitknippen, oppoetsen en de persoon verwijderen baat niet voor Google en Bing. Blijkbaar zijn er niet veel mensen geweest die zonodig een foto wilden maken met op de achtergrond de enige flinke plak asfalt in waarschijnlijk de wijde omgeving.
willem.m schreef:
zo 27 jun, 2021 11:30
En dan nu een raadplaat uit de oude doos, die dankzij de 🌈 weer helemaal actueel is:
Volgens mij heb ik daar nog wat oude broodjes gehaald na het volbrengen van een klim. Het is in Noorwegen op een mooie pas aan een bekend fjord. Ook met een donkere tunnel met een haarspeldbocht.
Capture.jpg
Hier dan maar?
Klopt! Om precies te zijn hier:
https://maps.app.goo.gl/auar64pGbgvLPp4T8. Deze weg bij Lysebotn is mooi tegen de bergwand aangeplakt:

2c4c2876e7cd17b113be4421c427be98.jpg
We waren er in 1999, met de fietsen achterop de auto. We wandelden vanaf de parkeerplaats naar de Kjeragbolten:

PXL_20210628_054733675~2.jpg
Tijdens onze fietsvakantie van Stavanger naar Trondheim in 2014 kwamen we met de boot over het Lysefjord aangevaren en reden we de pasweg met de fiets.
Het is een heel beroemde kei daar in Noorwegen. Doodeng, hoe ben daar op gekomen? Links en rechts zeker twee meter hoge gladde wanden. Zou in Nederland helemaal verboden moeten zijn. Eén verkeerde beweging, pfiet naar beneden vallen, dan is het einde verhaal.... :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
ma 28 jun, 2021 10:47
...hoe ben daar op gekomen? Links en rechts zeker twee meter hoge gladde wanden. ...
Aan de linkerzijde (net niet zichtbaar; zie onderstaande foto, van het internet geplukt) kan je er op stappen. Op zich is dat niet eng. Als je erop staat en naar beneden kijkt (meer dan een kilometer boven het fjord, ofschoon niet loodrecht), kan het wel opeens eng worden en kan je last van knikkende knieën krijgen. Op internet circuleren allerlei foto's van mensen in acrobatische poses, inclusief iemand op een motorfiets, maar ik kan niet zien welke echt zijn en welke gephotoshopt. Hoe dan ook, ik zou er niet op stappen met neerslag of wind.

50c60bce3a383cccca66d567e7e43c4f.jpg
Maar we dwalen af. Het lijkt erop dat Poppink onderweg is naar het Lysefjord, want er is nog geen nieuw raadplaatje... :roll:
Inderdaad een erg mooie klim.
Er staat ook een identieke foto met regenboog op google maps.
https://goo.gl/maps/d44UqzKqw5mKzqEE8
Ik had geen puf meer om naar het rotsblok te wandelen.
berg fietser schreef:
ma 28 jun, 2021 12:01
Ik had geen puf meer op naar het rotsblok te wandelen.
Frank van Rijn zou zeggen, goed excuus om daar weer eens heen te gaan. Is Noorwegen al open? :roll:
De tovenaar schreef:Is Noorwegen al open?
Voor zover als ik de teksten begrijp, lijkt het er op dat Noorwegen per 1-7 open gaat.
In afwachting van het nieuwe RaadPlaatje.
Je weet maar nooit of zo'n rotsblok blijft hangen.

Op IJsland was een beroemde stenen boogbrug.
Eeuwen oud.
Er is nog een foto dat ik er op stond
Korte tijd later stond dit bericht in de krant: Steinboginn brotinn
img28062021_0002.jpg
Peter Molog schreef:
ma 28 jun, 2021 14:36
De tovenaar schreef:Is Noorwegen al open?
Voor zover als ik de teksten begrijp, lijkt het er op dat Noorwegen per 1-7 open gaat.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -noorwegen

Ik heb al een fietstocht gepland in België en Frans Vlaanderen, eind augustus. Overnachtingen geboekt. Dat wordt een mooie voorraad raad plaatjes!
Probleem van deze sites is dat ze alleen de situatie NU aangeven.
reopen.eu geeft ook ander info. En die is multi-interpretabel.
Als je het leest, lijkt het er op dat ja na 1 juli Zweden in kunt met een Corona-check-app die aangeeft dat je volledig gevaccineert bent. Dus niks PCR-test.

Excuus. Volledig offtopic. :oops: