Ik heb er een poosje mee gereden, maar ik was er niet echt blij mee. Maar dat is slechts ikke... Ik heb 'm aan mijn buurman gegeven en die is er wel erg happy mee.
Iedere kont, zithouding en rijstijl is anders en dus is het bijna onmogelijk om op ervaringen van anderen af te gaan. Let maar op, je krijgt allemaal reacties van "ik vind 'm fijn, want..." en "ik niet, omdat..." en dan volgt er een heleboel theorie om wat objectiever uit te kunnen leggen waar het zadel wel en niet goed in is. En dan komen de Brooks-adepten erbij, de Gilles Berthoud-liefhebbers sluiten aan en er ontstaat een discussie over wel of geen leer, gel of kunsstof en welke zadelbreedtes er het beste zijn. Dan springen de SQlab- en Selle Royal-rijders in en begint de discussie bijna opnieuw. Leuk natuurlijk en het houdt de gemoederen hier lekker bezig, maar de enige manier om erachter te komen of de Cambium wat voor je is, is naar een fietsenwinkel met een groot assortiment te gaan, je fiets mee te nemen om je zithouding te laten zien en uit te leggen hoe je voornamelijk rijdt en er dan zelf mee te gaan rijden.