Hmm, nou ik heb in dit topic toch de indruk gekregen dat deze Nuvinci versnellingsnaaf nog niet razend populair is, dat er wel potentie in zit, en dat de rolweerstand wat hoger is. Ik ben nog niet overtuigd.
Ik vond een onderzoek waarin de Nuvinci versnelling automatisch geregeld werd op basis van de hartslag van de fietser. Een digitaal systeem monitorde de hartslag en schakelde zelf omhoog of omlaag afhankelijk van bepaalde grenswaardes. Hogere hartslag -> minder hard trappen -> hartslag omlaag -> weer iets zwaarder trappen. Etc. Dat vond ik dan wel weer interessant. Uit het onderzoek bleek niet hoe groot de voordelen zijn, daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik vond een onderzoek waarin de Nuvinci versnelling automatisch geregeld werd op basis van de hartslag van de fietser. Een digitaal systeem monitorde de hartslag en schakelde zelf omhoog of omlaag afhankelijk van bepaalde grenswaardes. Hogere hartslag -> minder hard trappen -> hartslag omlaag -> weer iets zwaarder trappen. Etc. Dat vond ik dan wel weer interessant. Uit het onderzoek bleek niet hoe groot de voordelen zijn, daar ben ik wel benieuwd naar.