Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 77 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Nice!
Mooi geworden! Leuk ook, die typeaanduiding :)
jaccow schreef:
zo 23 mei, 2021 20:20

Onderweg zijn nog een leuke framepomp (Silca Impero Ultimate),
Prijs van de pomp mag er zijn;-)
De firma doet overigens niet moeilijk over persoonsgegevens!
Schermafbeelding 2021-05-24 om 09.37.41.png
nieuwe camera aan geschaft
sony dsc-hx90
Gefeliciteerd! Hopelijk komen de foto's die je met je nieuwe camera maakt wel vanzelf in de juiste positie op dit forum terecht. :D
J de Groote schreef:
ma 24 mei, 2021 09:58
jaccow schreef:
zo 23 mei, 2021 20:20

Onderweg zijn nog een leuke framepomp (Silca Impero Ultimate),
Prijs van de pomp mag er zijn;-)
De firma doet overigens niet moeilijk over persoonsgegevens!

Schermafbeelding 2021-05-24 om 09.37.41.png
Wow, nogal ja. Ik heb ze meteen een e-mail hierover gestuurd aangezien ik daar best wel streng op ben en daar ook niet gecharmeerd van ben. Cookie settings of disclaimer zijn ook nergens te vinden.
Nieuwste aanwinst: een vers flesje antizonnebrandmiddel, hier een van 50 ml, om mee te nemen, Dat wordt de komende week wel een aanrader. Ik ga het spul nog overhevelen of waarschijnlijk overknoeien naar mijn meeneemproofe contactlensflesje.
Afbeelding
Leuk Leon! Na al die (internet)aankopen van spulletjes voor op en aan de fiets in dit topic, is het tijd om te gaan fietsen. En gezien de weersverwachting wordt het de komende week insmeren geblazen.

Hieronder deel ik mijn nieuwste aanwinst, vanmorgen gekocht!

nieuwste aanwinst.JPG
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
$175,- voor zo’n accessoire wat je hoopt nooit te gebruiken gaat zelfs mij te ver...
Wat is dat ding bovenaan eigenlijk? Een rekje?

(Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik van boven naar beneden scrolde, ik eerst dacht dat het een fitnessding was. 💪😁)
jwkeij schreef:
ma 31 mei, 2021 21:39
$175,- voor zo’n accessoire wat je hoopt nooit te gebruiken gaat zelfs mij te ver...
En dat is je goed recht. Ze zijn iets goedkoper in de kleinere maten, maar worden wel gezien als een van de beste framepompen die er zijn. Er bestaan ook titanium varianten van van $300+

Hij staat wel mooier dan de Zefal HPX. Maar weet je, ik wilde hem gewoon, mijn relatie is net uit en ik kan het betalen.
willem.m schreef:
ma 31 mei, 2021 21:47
Wat is dat ding bovenaan eigenlijk? Een rekje?
Carradice Bagman QR. Een draagrek + snelkoppeling voor een Carradice zadeltas. Ik heb hem vooral gekocht zodat ik nog wat tussen mijn zadel en mijn zadeltas kan plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding
Hier op een andere fiets voor het idee. De extra steunen zijn niet nodig en heb ik weer verwijdert.
En dat is je goed recht. Ze zijn iets goedkoper in de kleinere maten, maar worden wel gezien als een van de beste framepompen die er zijn. Er bestaan ook titanium varianten van van $300+
Hij staat wel mooier dan de Zefal HPX. Maar weet je, ik wilde hem gewoon, mijn relatie is net uit en ik kan het betalen.


Als je het kan betalen, gewoon lekker doen! :D Sommige spullen hebben gewoon wat magisch als je het dan eindelijk in bezit hebt.
Hier nieuwe binnen- en buitenbanden (Schwalbe G-One Allround Performance R-Guard) voor de gravelbike. Veel lekke banden de laatste tijd en de buitenbanden (zaten er bij aanschaf al op) zijn ook aan de zijkant op hun eind (loopvlak nog niet).

Oja, ook weer wat losse plakkers voor onderweg.

Geen idee of de buitenbanden goed passen op deze velgen, kom ik vanzelf wel achter :)
Fedor schreef:
di 01 jun, 2021 16:05
[...] voor de gravelbike. [...]
Zozo, wat is het geworden? (-:
Jurr schreef:
di 01 jun, 2021 16:11
Fedor schreef:
di 01 jun, 2021 16:05
[...] voor de gravelbike. [...]
Zozo, wat is het geworden? (-:
Niet van mij, maar van mijn vrouw (ja ja,zij wel ;) )
Fedor schreef:
di 01 jun, 2021 22:06
Jurr schreef:
di 01 jun, 2021 16:11
Fedor schreef:
di 01 jun, 2021 16:05
[...] voor de gravelbike. [...]
Zozo, wat is het geworden? (-:
Niet van mij, maar van mijn vrouw (ja ja,zij wel ;) )
Fotootje? :D
Edwin* schreef:
di 01 jun, 2021 22:16
Fotootje? :D
download/file.php?id=8940&t=1
Mooie fiets!

Zo had ik (ook :wink: ) een reden om een gravelbike te kopen. Mijn vrouw wilde een lichte fiets om 3 x per week in de omgeving (lees: Holterberg) te kunnen fietsen, ter compensatie van de gesloten sportschool.
Al eens een racefiets geprobeerd en een mtb, beiden vond ze niks. Dan maar een Cube SL Road Pro, recht stuur, 38 mm banden en geen spatborden.
Goed voor asfalt, gravelpad, singletrack en zandpad.

Aangezien ik voornamelijk alleen op de racefiets of mtb zat en met z’n tweeën of meer fietsen gezelliger vind heb ik er een gravelbike bij gekocht, goed voor asfalt, gravelpad, singletrack en zandpad.

De racefiets en mtb uiteindelijk toch maar verkocht.
Met zonder spatborden dus.
Maar was voor je vrouw 42 mm niet een beter compromis geweest naast die dikke rupsbanden van je gravelbike?

Mijn Poppink werd destijds afgeleverd met 42 mm en Elias van Groeningen heeft daarmee een knappe allrounder op de wielen gezet.