Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht Professionele fietsenwinkel regio Eindhoven - Forum Wereldfietser

Gezocht Professionele fietsenwinkel regio Eindhoven

Beste Wereldfietsers,

In de randstad is er een ruim aanbod aan goede fietsenwinkelszoals zoals bv. Lohman, Snel, of Presto. Ik ben op zoek naar vergelijkbare winkels in de regio Eindhoven. Ook winkels net over de grens in België zijn voor mij interessant.

Kunnen jullie mij goede winkels adviseren?

Bij voorbaat dank.

Merijn

Ligt er natuurlijk aan wat voor soort fiets je zoekt. Als het je gaat om een vakantiefiets, dan heeft naar ik me kan herinneren Eric Schuijt laatst nog wat adresjes in en nabij Eindhoven opgegeven. Even zoeken op dit forum dus.

Service van de zaak... ;)

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5341

Lijst van Eric Schuijt nog niet kunnen vinden.

Bedankt voor de reakties.

Ik heb zelf een Snel Expedition (super fiets trouwens) en ben op zoek naar een zaak waar ze veel van techniek weten, goede service verlenen, en een uitgebreid assortiment (aan onderdelen) hebben. Meer een winkel voor wereldfietsers eigenlijk.

Bedankt voor de lijst. Hopelijk zitten hier een echte topper voor wereldfietsers tussen.

Kan iemand winkels in België (liefst in de buurt van Eindhoven) aanbevelen?

Met vriendelijke groet,
Merijn

Een Snel-fiets heeft recht om behandeld te worden door een vakman of vakvrouw die zelf uit ervaring weet welke eisen er aan een goede vakantiefiets gesteld moeten worden. Een vakantiefiets is niet zo maar een fiets: je moet er lang en stevig bepakt mee rond kunnen trekken in wisselende omstandigheden. Vervangend materiaal is niet overal bij de hand. Helaas hebben te weinig fietsenzaken die kennis in huis en lijken ze het gewoonweg niet te snappen! Soms kletsen ze maar wat en lijkt hun verhaal professioneel, maar ondertussen rommelen ze maar wat aan. Diverse Brabantse en Belgische fietsenboeren weten wel alles van het onderhoud van een professionele racefiets, maar een koersfiets kan niet vergeleken worden met een vakantiefiets. Bij een professionele racefiets wordt ervan uitgegaan dat de fiets dagelijks na afloop van de wedstrijd door de ploegmecanicien wordt nagekeken en opgelapt.
Snel heeft maar twee dealers: De Fietser van wereldfietsers Isabelle De Vis en Wim Tollenaere in Opwijk (Vlaams-Brabant), Belgie, www.defietser.be en de Vakantiefietser van wereldfietser Eric Schuijt in Amsterdam, www.vakantiefietser.nl. Natuurlijk kun je ook bij Snel zelf terecht, maar Snel heeft het nu razend druk, dus kan een afspraak voor onderhoud even duren, www.sneltweewielers.nl

Is Recycle in Wageningen te ver?
Wim

Recycle heeft geen Snel en ik denk dat je vanuit Belgie eerder in Utrecht bent.

Ik ben inderdaad op zoek naar een echte vakman. Iemand die mij goed kan adviseren en aan wie ik mijn fiets veilig kan toevertrouwen. Snel is inderdaad super druk op dit moment. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij Snel (dat kon pas in mei), maar dat is een heel gedoe met een paar fietsen heen en dan twee dagen later de fietsen weer komen ophalen :cry:
Recycle is nog steeds tamelijk ver. Ook Opwijk in België is nog een heel eind vanuit Eindhoven.
Ik ben zelf op zich redelijk handig wat betreft het onderhoud van mijn fiets, dus het meeste doe ik zelf. Zo af en toe wil ik mijn fiets echter door de vakman laten controleren, en ik wil ergens terecht kunnen voor al mijn vragen en voor de aanschaf van goede onderdelen.
Het kan toch niet waar zijn dat er in deze regio geen fietsenboeren zijn die weet hebben van het onderhouden van een vakantiefiets. Misschien een gat in de markt, er moeten hier toch ook veel vakantiefietsers zijn.

groet!

mdejonge schreef:... maar een afspraak gemaakt bij Snel (dat kon pas in mei),
:shock: :roll: :? :shock: :evil:
Geen wonder dat steeds meer leden van De Wereldfietser één of meer van de Wereldfietsercursussen fietsreparatie volgen zodat ze vrijwel alles zelf kunnen.
Leon (die geen gereedschap heeft om een balhoofdstel te vervangen en geen frame kan lassen, maar verder wel zo'n beetje alles aan zijn fiets zelf doet; gelukkig dat die fiets vrij eenvoudig is)

mdejonge schreef: er moeten hier toch ook veel vakantiefietsers zijn.
Er loopt een vakantiefietsersstrook oost-west (dus van nijmegen/arnhem nr de randstad)in het midden over Nederland, en daar onder of boven is het dun.

Vraag me niet waarom

zoals Leon al aanhaalde, eigenlijk is er dan maar één oplossing,

[hintmodus] zelf een goede fietsreparatiecursus doen en onderhoud zelf doen [/hintmodus]

waar? zie bij activiteiten..... :wink:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5170

Hoi Merijn,

Ik heb wel eens op een Vlerick gereden. Ik vond dat een geweldige fiets! En het is ook een Vlaamse fiets. (Toch hoor ik van Vlaamse klanten dat ze bij Vlerick niet zo vriendelijk behandeld worden :cry: )

Maar deze Eric vond de Vlerick erg goed rijden (was voor een Op Pad test). Ik weet dat John Vermeulen in Geldrop een grote Koga dealer is. Dus daar kun je eventueel kiezen voor een kant-en-klaar-Koga of een Koga Signature.

Welke wereldfietser met gedegen kennis van fietstechniek, inzicht in andere materialen voor een fietsvakantie, ondernemersvaardigheden, kennis van de markt, communicatieve vaardigheden, contacten met de media en publieksvriendelijke instelling volgt het initiatief dat Eric Schuijt in Amsterdam heeft ondernomen in Eindhoven.
Er ligt daar echt een gat in de markt.
Groot-Eindhoven alleen al heeft 400.000 inwoners, maar het aantrekkingsgebied vanwaar de klanten zullen komen zal vele malen groter zijn en zal zich uitstrekken tot Oost- en Midden-Brabant en Limburg.
Wie durft deze uitdaging aan?