Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 924 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Die mengvoederfabriek ligt op 3,5 km van mijn middelbare school, 3,0 km van de laatste rustplaats van mijn moeder en zus, en 2,5 km van het huis van Bennie Jolink. Vroeger reed mijn vader er altijd langs op weg naar de muziekschool in Doetinchem, waar hij werkte. Echt een blinde vlek dus. Maar misschien was die fabriek er vroeger niet, en dat geldt zeker voor die pijp, want die ontbreekt ook op sommige streetviewfoto's.

Vlak bij is Café Tol, jarenlang stamkroeg van Normaal (https://oudzelhem.eu/index.php/horeca/1 ... afe-de-tol), en ook nu nog valt er wat te høken.
Screenshot_20210515-222048.png
@Bart*: Grappig inderdaad dat we nu steeds vaker in elkaars territoria komen.

@Poppink: Jij bent!
OK, maar zonder hulp van Willem zat ik nu nog steeds vanuit Barchem te kijken naar de Coberco in Borculo en Lochem. Friesland Campina dus.
Ik kon dat logo op de Hoop niet thuisbrengen.
.
DSC00887 (Medium).JPG
Ik verwacht dat jullie de locatie van deze hoop roest wel kunnen thuisbrengen.
Helemaal mooi wordt het als je de naam weet.

PS Wie van jullie heeft de Fietstocht Gelderse Achterhoek in september vanuit Zutphen al eens gereden?
@Bart*: had zo maar gekund inderdaad. Zo zijn we op Hemelvaartsdag over de Varsselsering (raadplaatje van Poppink onlangs) gefietst, maar we waren er pas in het begin van de middag.

V.w.b. de laatste raadplaat:
Zoeken op Cortenstaal i.c.m. bos, park, monument, gedenkplaats, etc. heeft vooralsnog niets opgeleverd. Nog even verder zoeken dus...
Het lijkt er op dat je de eerste bent die een foto van dit kunstwerk online deelt. Ik ga slapen.
Waar dienen die kleine prik-bordjes voor? Namen van boomsoorten die nog uit de grond moeten groeien?
Martin E. van Doornik schreef:
zo 16 mei, 2021 00:41
Waar dienen die kleine prik-bordjes voor? Namen van boomsoorten die nog uit de grond moeten groeien?
Dat is onderdeel van het kunstwerk.
Niet de prikbordjes maar het groeisel.
Grappig, ik dacht dat het monument GAZEBO zou heten.
Het is maar net welke invalshoek je kiest, de gegroepeerde groep hosta's met sculptuur er tussen of de sculptuur met beplanting er omheen.

Edwin* lijkt de eerste, maar Jan de Fietser was hem ruim te snel af met een PB vanmorgen.
Jan heeft echter geen foto paraat vertelde hij en laat daarom de beurt over aan de eerste publieke melding.

Edwin*, jij bent.
Ik weet hoe dit voelt, want mijn beurt kreeg ik hiervoor ook onverdiend.
Hier dan een nieuwe (deze keer niet in Twente, Saland of de Achterhoek),

A11C1F8E-F169-4CEE-836C-331390E9C911.jpeg
Dit is voor mij wel een inspirerende tekst.
Mocht iemand ooit vragen naar de plekjes op mijn Tubusdrager dan zal mijn antwoord zijn:
"De kleur van deze details, die het midden houdt tussen de oranje tinten van uitgegroeide hosta’s in het vroege najaar én de rode beuken die in het landschap staan, geeft een bemiddelende positie aan deze fiets als kunstwerk."
Edwin* schreef:
zo 16 mei, 2021 10:48
Hier dan een nieuwe...
Google Lens herkent dit tafereel. Ik sla een beurt over.

/edit: Ik had al wel vaarten in enkele steden bekeken, maar dus net niet de juiste stad.
willem.m schreef:
zo 16 mei, 2021 11:06
Edwin* schreef:
zo 16 mei, 2021 10:48
Hier dan een nieuwe...
Google Lens herkent dit tafereel. Ik sla een beurt over.
Vreemd, ik had ‘m nog wel gecontroleerd...
Botenhuis was duidelijk.
Heel Amsterdam afgezocht, niets gevonden.
Ik ga ook niet mee in Google Lens.
"Botenhuis Amsterdamse School"
Sportverenigingsgebouw Delft: https://rijksmonumenten.nl/monument/525 ... ouw/delft/
Dat is ‘m Leon. Jij bent.

De foto hebben we gemaakt toen we vanaf natuurkampeerterrein De Grutto in Schipluiden naar Delft zijn gefietst, waar onze één na oudste studeert. We wilden haar die dag onverwachts bij het botenhuis van Laga bezoeken, maar ze was op dat moment nog aan het roeien.
De foto heb ik uitsluitend gevonden dankzij jarenlang Tussen Kunst en Kitsch kijken.

Volgende. Het wordt echt steeds lastiger een goed raadplaatje te vinden en Lens kan ik niet controleren.
De vraag bij de volgende foto is uiteraard waar het is. Bonuspunten zijn te verdienen als je zegt waarom de mensen op de foto op einde van de avond superblij waren en op welke dag (en jaar) dat was.
Afbeelding
Zoeken op Restaurante Ed, edificio (op het blauwe hek), casco histórico, etc. heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Ik ga dan maar alvast voor de bonuspunten :wink: : de dag van deze raadplaat was 1 juli 2012, toen Spanje in de EK finale van Italië won met 4-0 in het KSK Olimpiejsky in Kiev, nadat Spanje al eerder op 29 juni 2008 in het Ernst Happel stadion in Wenen het EK won en het WK op 11 juli 2010 in het Soccer City stadion in Johannesburg.
Geen idee. Could be anywhere. Het zou mogelijk helpen als het telefoonnummer leesbaar was.
willem.m schreef:
zo 16 mei, 2021 13:16
Geen idee. Could be anywhere.
Nou, volgens mij kan het maar in één land zijn hoor.

:wink:

Carl
Edwin* schreef:
zo 16 mei, 2021 13:05
Ik ga dan maar alvast voor de bonuspunten :wink: : de dag van deze raadplaat was 1 juli 2012, toen Spanje in de EK finale van Italië won met 4-0
Dat bonuspunt heb je verdiend Edwin*!
Het was een geweldige avond die we daar meemaakten. Dit kleine oude industriestadje ver ver in de binnenlanden, waar we de waarschijnlijk enige toeristen waren, is niet bepaald het meest welvarende en dat was te zien ook. Maar de voetbalwedstrijd maakte alles goed.