Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 921 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33849 berichten
Maar als JanH het prima vindt vind ik dat ook.
janh ga je gang, ik had duidelijker moeten zijn en ik weet nog niet hoe ik een foto kan posten vanaf mijn ipad
OK, gezien de opmerking van JandeFietser pak ik de handschoen op (foto's plaatsen met de iPad gaat best wel gemakkelijk:) ).
Anders had ik de beurt aan hem gelaten, zijn oplossing was wel de inspiratie voor mij om aan wat fact-checking te doen. Ik was daarvoor al even bezig geweest maar had nog geen idee van een oplossing.

Nieuwe opgave:
Knipsels.JPG
ik heb het eindelijk gevonden waar je een foto kunt uploaden, staat dus niet zoals je verwacht boven in maar onder het bericht, niet echt overzichtelijk. Ik ga mijn best doen om een foto te raden :)
Is goed. Locatie op streetview is: https://www.google.nl/maps/@51.8164987, ... 6656?hl=nl
Jij bent.
hierbij dan een nieuwe, zie bijlage (:
Ja, het is je gelukt. :-)
Nog één detail.
Als je na het selecteren van de foto klikt op "Plaats in tekst" dan is dat wat er gebeurt: de foto komt in de tekst.
Dan hoeven we niet apart op "Bijlagen" te klikken.
JandeFietser schreef:
wo 12 mei, 2021 22:33
hierbij dan een nieuwe, zie bijlage (:
Helaas. Met Google Lens is deze in 1 nanoseconde gevonden. Ga er gemakshalve van uit dat alle straatbeelden die op Google Streetview staan meteen te vinden zijn. En binnenkort ook op Apple Maps - die Applewagen reed hier enkele dagen geleden door de straat.

Heb je misschien een een foto die wat lastiger te raden is?

Screenshot_20210512-224638.png
zodra ik weer achter mijn computer zit, dan ik ik blurren en checken of google lens er naast zit, overigens heb ik alle vorige ook met google lens gevonden (zou verboden moeten worden)

jij mag
JandeFietser schreef:
wo 12 mei, 2021 22:49
zodra ik weer achter mijn computer zit, dan ik ik blurren en checken of google lens er naast zit, overigens heb ik alle vorige ook met google lens gevonden (zou verboden moeten worden)

jij mag
Foei! 🤔

Ik plaats morgenvroeg een nieuwe.
willem.m schreef:
wo 12 mei, 2021 22:45
Helaas. Met Google Lens is deze in 1 nanoseconde gevonden.
Ik gebruik Google Lens niet meer. 😇
(alleen om mijn eigen opgaven te controleren)
JandeFietser schreef: (zou verboden moeten worden)
Ik stel voor dit op te nemen in de ongeschreven regels van dit spel en dat vervolgens bij elke oplossing de vraag "Hoe heb je het gevonden" beantwoord moet worden.👨‍⚖️
Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
JanH schreef:
do 13 mei, 2021 07:36
Ik stel voor dit op te nemen in de ongeschreven regels van dit spel en dat vervolgens bij elke oplossing de vraag "Hoe heb je het gevonden" beantwoord moet worden.👨‍⚖️
En dan gelijk aan de online leugendetector hangen :shock:

Ik ben voorstander van het bewust maken en conditioneren van de raadplaatjeplaatser. Als we merken dat een plaatje met 1 druk op de knop te Bingen of Lensen is, dan melden we dat, en neemt de raadplaatjeplaatser de beurt terug en plaatst een nieuwe foto. En ja, dan moet je wat meer je best doen met het maken en/of bewerken van foto's.
Dit begint verdacht veel op het schrijven van ongeschreven regels te lijken.
Ik heb het lang voor me kunnen houden, maar het moment is toch gekomen om openheid van zaken te geven.
Ik heb een ernstige algehele allergie, een allergie voor regels.
Entweder oder, either or, of of.

Of je schrijft echt regels, of laat deze rubriek voor wat het nu is.
Op de radio is raadplaatje zowel op melodie als op tekst al om zeep geholpen door de zoekmogelijkheden van internet, laten we gewoon doorhobbellen met deze raadplaatjes zoals het is.

Regels vallen niet op te leggen en eerlijk gezegd vind ik de raadplaat het leukst als ik er zelf ben geweest of meen de omgeving te herkennen.
Bovendien - dankzij raadplaatje - stop ik tegenwoordig op elk willekeurig hoekje om een foto te nemen, een foto speciaal voor jullie.
En dat is winst.
Het plaatje zelf.
Genomen vanaf een dijk, weidegebied, niet geëlectrificeerd spoor, opslagtanks, hoogspanningsleidingen, voor mij niet herkenbaar stadsprofiel en uiteraard het huisjes park.

Midden Nederland.
willem.m schreef:
do 13 mei, 2021 08:37
Ik ben voorstander van het bewust maken en conditioneren van de raadplaatjeplaatser. Als we merken dat een plaatje met 1 druk op de knop te Bingen of Lensen is, dan melden we dat,
Ik ben voorstander van het plaatsen van interessante foto's met een leuk gebouw of bruggetje of landschap. Ik geloof dat ik zelf ooit ook al eens een onbeduidend stuk wei geplaatst heb om te zien hoe ongelooflijk knap mensen onvindbaar geachte locaties weten te vinden, maar dat is lang geleden. Inmiddels is wel gebleken dat er mensen zijn die elke grasspriet kunnen localiseren dus dat hoeft niet meer. Ik vrees dat de door jou voorgestelde strategie leidt tot steeds meer plaatjes van een vierkante meter asfalt of een flintertje gebouw. Vandaar mijn eerdere voorstel: als het je stoort dat een plaatje onmiddellijk vindbaar is met Google Lens (oid), gebruik dat dan gewoon niet. Als er mensen zijn die er lol in hebben een foto in te voeren en het antwoord hier over te typen, moeten ze dat vooral doen wat mij betreft.

Maar ik schrijf de ongeschreven regels niet. Als de meerderheid het leuker vindt om foto's zodanig uit te snijden dat er vier onLensbare bakstenen te zien zijn, dan is dat zo en dan ga ik op den duur wel iets anders doen.

Groetjes,

Carl
Ik ben het meer met Poppink eens dan met Carl: ga me niet vertellen wat ik mag fotograferen voor deze rubriek. Ik heb trouwens nog wel een (één) bepaalde baksteen in de planning staan om te fotograferen maar ik kom er niet bepaald vaak langs. Als een bepaalde grasspriet zo uniek is dat anderen hem kunnen lokaliseren dan vind ik dat reuze interessant; interessanter dan het zoveelste [mening]lullige bruggetje of 'kunstwerk'[/mening].
Poppink schreef:
do 13 mei, 2021 10:36
Het plaatje zelf.
Genomen vanaf een dijk, weidegebied, niet geëlectrificeerd spoor, opslagtanks, hoogspanningsleidingen, voor mij niet herkenbaar stadsprofiel en uiteraard het huisjes park.

Midden Nederland.
Je zoekt in de juiste richting. Ik weet alleen niet of de bewoners van het "huisjespark" het met die kwalificatie eens zijn.
Leon schreef:
do 13 mei, 2021 10:47
Ik ben het meer met Poppink eens dan met Carl: ga me niet vertellen wat ik mag fotograferen voor deze rubriek.
Begrijp ik nu goed dat je suggereert dat ik iemand wil vertellen wat die mag fotograferen?

Carl
Je sprak duidelijk je voorkeuren uit. Misschien heb ik daar te veel in gelezen.