Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 909 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33849 berichten
-
Eventjes, as the vogel flies of als een ruisseau calme.
Ourthe, Ourthe occidentale of Ourthe Orientale, welke van de drie om te kunnen oriënteren.

Zag bij de zoektocht veel bekende plekjes van Tilff - Bastogne - Tilff voorbijkomen.
Had toen nooit tijd om om me heen te kijken.
Blind rammen was het devies.
Schuin tegenover het terras, dwz schuin tov de weg, ligt een Camping met dezelfde naam. Het terras is met streetview herkenbaar.
Poppink schreef:
di 04 mei, 2021 00:21
Eventjes, as the vogel flies of als een ruisseau calme.
Ourthe, Ourthe occidentale of Ourthe Orientale, welke van de drie om te kunnen oriënteren.

Zag bij de zoektocht veel bekende plekjes van Tilff - Bastogne - Tilff voorbijkomen.
Had toen nooit tijd om om me heen te kijken.
Blind rammen was het devies.
Idem hier. Is alweer lang geleden, Tilff - Bastogne - Tilff, 8 juni 2003. Verstand op nul en blik op oneindig en dat 220 km lang.
Edwin* schreef:
di 04 mei, 2021 11:38
Hier? Pêcherie de Polleur.
https://www.google.nl/maps/place/Campin ... 2722?hl=nl
Je wijst met de link weliswaar naar de camping en niet naar het terras bij de pêcherie maar toch reken ik het goed.
Jij bent.
BF56943C-D042-41E1-A79F-EBD779BCA44E.jpeg
In Nederland?
Het is inderdaad in Nederland.
Goed gevonden Martin! Jij bent.

Mooie omgeving.

Twente bevindt zich tussen Regge en Dinkel.
Dit riviertje op de raadplaat is de Dinkel, ik woon nog net in Twente, op 150 m van de Regge.
Er zijn niet veel beken of riviertjes met, om maar in Rijkswaterstaat-termen te noemen, een sterke maatgevende afvoer als hier op de raadselfoto. Zoveel stroming. Aangezien ik vroeger vaak in Twente heb gefietst met overnachtingen in jeugdherberg Brecklenkamp (prachtig monumentaal pand), moet ik al gauw aan de Dinkel denken. De bekende watermolen met de drie raderen.
Naamloos-10.jpg
Met Pasen in 1974 stond er een hele meute mensen aan de hekken van kasteel Singraven te rammelen om de kasteelheer te vragen of ze daar een boom mogen omhakken. Daar was ik helemaal bij aanwezig. Onder het gezang van Psalmen werd de van takken ontdane boom naar de katholieke kerk van Denekamp gesleept, waar een dienst werd gehouden om vervolgens verder te slepen naar een plek, waar hij, voorzien van een ton met pek in de top, werd opgericht om die avond een Paasvuur van te maken. Is me nog sterk bijgebleven. En dan nog heb ik het "Vlöggeln" in Ootmarsum bijgewoond. Mooie tradities in Twente.
Naamloos-11.jpg
Naamloos-12.jpg
Naamloos-13.jpg
Jouw raadselfoto is dus achter het kasteel Singraven genomen.
In het volgende blokje zal ik mijn nieuwe Raad plaatsje plaatsen.
Als dit forum een etalageplek wortdt voor katholieke tradities van onbedwingbare neigingen bomen om te hakken en ritueel te verbranden dan stem ik tegen.
Hier is mijn nieuwe Raad plaatje. De bodem van de doos wordt al aardig zichtbaar. Binnenkort wordt het weer warmer, dus fiets pakken.

DSCF4343.JPG
Dan nog @Leon blijven relikten uit vroeger tijden een baken voor ons zoekzuchtigen.
Wat moeten wij zonder kerken en kastelen?
Poppink schreef:
di 04 mei, 2021 15:34
Dan nog @Leon blijven relikten uit vroeger tijden een baken voor ons zoekzuchtigen.
Klopt. Dat zijn bakens die ik graag achter me laat in de zoektocht naar de gewenste richting. Ik was nog niet van plan dit forum achter me te laten, vandaar.
Die brug is de brug over de Vledder Aa bij Vledder @Martin.
Capture.jpg
Sorry, herstel, de brug net ten westen van Wateren richting Zorgvlied, maar nog steeds wel over de Vledder Aa.


In het kader van de toeristische uitstapjes wil ik jullie graag wijzen op de uitzending Waterman van afgelopen zondag over de Weerribben, waarin de wateraanvoer naar dat gebied onder anderen via de Vledder Aa in beeld wordt gebracht.
Helemaal goed, het was die mooie warme dag van 31 maart j.l.. De volgende is voor jou.
Om de brug te vinden heb ik de firma Romein Beton BV in Dodewaard gebeld.
Het is een vlakke brug volgens het contactliggersysteem met een overspanning van maximaal 12.00 meter en voor licht en zwaar verkeer.

Laat ik verder gaan op het thema bruggen.
Onderstaande brug is bekend van de TV.
DSC01139 (Small).JPG
Poppink schreef:
di 04 mei, 2021 17:38
... Onderstaande brug is bekend van de TV...
Dat wordt lastig. Ik kijk nauwelijks 'gewone' tv. Wel soms een docu op Youtube of een Netflix-serie. Of komt de brug daar ook in voor?

Kortom, ik sla een beurt over.