Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PAASTOCHT - Bookexchange: boeken en reistijdschriften - Forum Wereldfietser

PAASTOCHT - Bookexchange: boeken en reistijdschriften

Hoi,

Een van de vele voordelen van het reizen per fiets is dat je ineens zeeen van tijd hebt. Over het algemeen heb je geen afspraken, geen telefoon(bereik), geen televisie, geen internet. Tijdens onze reizen verslind ik boeken. Zo kom ik gelijk op een van de nadelen van het fietsen. Boeken zijn zwaar en zijn niet altijd voor handen als je ergens in een uithoek op deze aarde zit. Zeker tijdens langere reizen kan je geen stapels boeken van thuis meenemen. Bovendien, waar laat je ze als je ze uit hebt?

De hoop is altijd gevestigd op de plekken waar meer reizigers bij elkaar komen, zodat je ergens een boek kunt ruilen. Het voordeel is natuurlijk dat je zo weer van je boeken afkomt en een of meerdere nieuwe boeken mee kunt nemen.

Inmiddels heb ik een redelijke verzameling boeken hier thuis staan (uitgelezen tijdens het lange wachten op vliegvelden of treinstations). Mijn idee is om tijdens de Paastrektocht een 'Bookexchange' op te zetten. We zijn hier immers ook met een grote groep reizigers samen, die wellicht hetzelfde probleem hebben.

Marco en ik arriveren vrijdagavond in Leersum. Onze bus kan dan als 'Bookstore' fungeren. Even voor de duidelijkheid: wat mij betreft gaat alles met gesloten beurs.

Dus ben jij op zoek naar een boek voor je volgende tocht, of heb je zelf boeken waar je vanaf wilt, neem ze mee naar de Paastrektocht.

Afhankelijk van het succes van de actie kunnen we deze Bookexchange wellicht vaker herhalen tijdens onze Wereldfietsactiviteiten.

Groeten,
Lisette

Kijk, dat vind ik nu eens een goed idee. Op mijn reizen probeer ik ze ook altijd te ruilen. Hierdoor lees ik nog wel eens boeken die ik thuis gewoon zou overslaan.
Nog een tip voor de lezende reizig(st)er: neem engelstalige boeken mee op reis. Dat ruilt een stuk gemakkelijker.

Groet,
Robbert.

Mensen, ik wil dit nog even onder de aandacht brengen!

Vergeet niet allemaal een gelezen ruilboek mee te nemen!

Veel plezier met ruilen, lezen, fietsen, schrijven etc! Ik moet helaas werken met pasen, maar ik zal aan jullie denken hoor! ;)

Als dan straks iedereen dezelfde boeken gaat lezen is het misschien iets om ook een books review forum op te starten op deze site.

Het lijkt me trouwens vreselijk als je onderweg dringend toe bent aan een nieuw boek, je met iemand gaat ruilen en hij/zij alleen maar boeken in de categorie Celestijnse Belofte heeft. Dan maar liever een pocket van 8 euro/dollar in een boekenzaak...

willem.megens schreef:Het lijkt me trouwens vreselijk als je onderweg dringend toe bent aan een nieuw boek, je met iemand gaat ruilen en hij/zij alleen maar boeken in de categorie Celestijnse Belofte heeft. Dan maar liever een pocket van 8 euro/dollar in een boekenzaak...
Klopt helemaal.....helaas zijn er in het verre buitenland geen boekenzaken in de vorm zoals wij die kennen. In de grotere steden kom je wel plekken tegen waar reizigers boeken uitwisselen maar daar zitten helaas errrrug veel van die Amerikaanse misdaadromans tussen. Een goed boek vinden is helaas niet altijd mogelijk.

Als alternatief voor het ruilen van boeken tijdens de paastrektocht www.bookcrossing.com

Groetjes

Paul Snoeij